طراحی و اجرای نما

طراحی و اجرای نما

طراحی و اجرای نما

نمای ساختمان دو طبقه با طراحی مدرن و کلاسیک

در نمای ساختمان (تصویر بالا ) از فرم های مثلثی شکل به عنوان تراس ، سایه بان ، باران گیر و جداره ای برای حریم خصوص استفاده شده است . بااستفاده از نورگیر های حبابی(کوپل) یا پایه و حباب و همچنین ورقهای پلی کربنات دو یا چند جداره ساده ، مثلثی و ورقهای پلی کربنات تخت (فلت) و طراحی نما با عرض کم ورق اکرولیک. همچنین شیشههای بزرگ با لامپهای تزئینی نیز بسیار چشمنواز خواهد بود. در مقاله انواع نمای ساختمان می توانید با این سبک بیشتر آشنا شوید. به این خاطر در نمای ساختمان، لایه ها در برابر فشارهای مختلف مثل فشار باد از خود مقاومت مناسبی نشان می دهد. اگر موافق باشید در ادامهی مقاله به بررسی برخی از متریال مورد استفاده در ساخت نمای رستوران بپردازیم. اگر شما هم جزء افراد خاص پسند هستید و به دنبال ساخت یک ویلا با متراژ حدود ۱۵۰ متر مربعی هستید احتمالا طراحی “ویلای ماگوش” در شهرستان ماکو مورد توجه شما قرار خواهد گرفت. با خانه طرح در بررسی این ویلایی زیبا همراه باشید. در این آموزش شما عزیزان به صورت گام به گام و مرحله ایی تنظیمات محیطی، متریال لازم، نور پردازی، تنظیمات نهایی رندر و پست پروداکشن در فتوشاپ را یاد می گیرید. اما در فضاهای شهری، خبری از طبیعت نیست.

حجم سه بعدی با ایجاد بافت جدید حاصل شد.

قرار نیست افراد تمام اطلاعات شما را از روی تابلو مشاهده کنند. به همین دلیل ارتباط طبقاتی در این پروژه زیاد مطرح نیست و بر همین اساس در یک طبقه کار شده است . در حقیقت، نمای خارجی این ساختمانهاست که آنها را نسبت به سایر سازهها متمایز میکند. به طوریکه نقشه ی نمای کامپوزیت ساختمان، نسبت به ابعاد ورق انتخابی کارفرما، با درنظر گرفتن حداقل میزان پرت ورق با نهایت دقت رسم می شود. به علت ریزه کاری های زیاد، طراحی نمای کلاسیک هزینه ی بالاتری نیز دارد ولی در نهایت ساختمانی با ابهت و شیک را می توانیم داشته باشیم. در معماری نمای ویلاها از سبک های بسیار مختلف و متنوعی استفاده می شود که شما می توانید با توجه به علایق و شرایط اقلیمی خود، طرح های مدرن یا کلاسیک را انتخاب کنید. حجم سه بعدی با ایجاد بافت جدید حاصل شد. این فضا های خالی با استفاده از یک درز گیر پر خواهند شد. در این نمای طراحی شده، لوگوی مک دونالد به شکل خلاقانهای به تصویر کشیده شده است. به عنوان مثال رستورانهای مک دونالد که یکی از مشهورترین رستورانهای جهان هستند، تبلیغات خود را بر پایهی همین برندسازی انجام میدهد. جالب است بدانید که رستوران مک دونالد هزاران شعبه در جهان دارد که همگی آنها دارای نمای خارجی مشابه هستند.

قیمت طراحی نما تهران

ماکو شهری مرزی در شمال غربی ایران است ، که دارای آب و هوایی متفاوت بارش سنگین برف و باران و چشم اندازی سرسبز می باشد. همچنین ، تیم کنترل کیفیت شرکت اکوآرک با حضور خود در محل پروژه و انجام تست های متفاوت و بررسی تایل ها ، به این امر بهبود بخشیده اند. در این آموزش تکنیک های مختلف برای مدل سازی نماهای گوناگون معماری مورد بررسی قرار می گیرد. زمان لازم برای تائید طرح در کمیته نما در جلسه اول یا جلسه دوم برگزاری کمیته نما می باشد و هر هفته یکبار در روز مشخصی کمیته نمای هر منطقه برگزار می گردد که از قبل باید نوبت گرفته شود. هر کدام از این موارد دارای ویژگیهای خاصی هستند و برای استفاده از آنها باید دیزاین رستوران، نوع رستوران، موقعیت جغرافیایی و سبک معماری مرسوم را باید در نظر گرفت. ساختمان با سقف شیروانی همواره در مناطق مرطوب دارای محبوبیت بالایی است و همین امر نیاز به طراحی های متفاوت برای سقف شیروانی را افزایش می دهد. امروز سیتاک قصد دارد در مورد طراحی نما در مجتمع های تجاری با شما صحبت کند. در این آیین نامه به این مورد نیز اشاره شده است که کلیه املاک واقع در حاشیه محورهای شاخص موظف به دریافت مصوبه از کمیته نما و منظر شهری هستند.

  • طول عمر بالا
  • جلوگیری از آلودگی های صوتی
  • ارائه بیش از سه طرح متفاوت برای نما
  • بادوام و مقاوم و بی خطر بودن در مقابل خطرات زلزله
  • استفاده بهعنوان نرده راه پله، جان پناه و بالکن
  • نما هرگز کثیف نمیشود

فقط توجه داشته باشید که مبلمان این قسمت تاثیر بسیار زیادی روی مشتری خواهد داشت. ماموریت این پروژه ایجاد یک خلوتگاه خانوادگی برجسته بر روی دامنه های قره خاچ بود، با توجه به اینکه چشم انداز مناسب و زیبا به طبیعت اطراف نیز در نظر گرفته شود. این نوع نما دارای ویژگی های معماری مدرن بوده و اصول طراحی آنها از قوانین معماری مدرن تبعیت می کند. تراس های کشیده و طولانی آن ، که از یک طرف توسط سقف و از طرف دیگر توسط سه ستون باریک نگه داشته شده اند، برای داشتن بیشترین شفافیت، دارای نرده های شیشه ای بدون قاب هستند. تمام آنها دارای سقف های شیروانی می باشند. بنابراین ما گفتگویی را در ارتباط با خط افق و تعریف مجدد سقف شیروانی با ساختار شکنی باورهای اجتماعی پذیرفته شده، آغاز کردیم. طراحی نمای ساختمان شیروانی در مناطق مرطوب بسیار با اهمیت است. در این نما قسمت چوبی و سنگی هارمونی خوبی با فضای سبز محوطه دارند و صفحات کامپوزیت هم حس مدرن بودن این نما را القا می کنند. طراحان این شرکت با در نظر گرفتن سلیقه ی کارفرما و نوع متریال انتخابی (سنگ ، کامپوزیت پانل ، شیشه ) و نوع بنا، موقعیت و سازه ی آن، اقدام به طراحی نمای ساختمان می نماید. اگر موقعیت جغرافیایی رستوران شما طوری است که فضای خالی در جلوی آن وجود دارد، حتما از آن استفاده کنید.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۲۰ دی ۱۳۹۸ | ۱۲:۱۶:۰۰ | نویسنده : مهندس معمار | نظرات (0)نظرات (0)

عوامل مهم در طراحی نمای ساختمان - جدیدترین نماهای ساختمان

این ریتم، نظم و ترتیب میان عناصر تشکیل دهنده ی نمای آجرنما را در خطوط، صفحات و احجام به کار رفته به نمایش می گذارد. به عنوان مثال میتوان رنگها را دارید دارای خاصیت آبگریزی کرد. در سازههایی که دارای تیرهای محیطی عمیق هستند، میتوان در قسمت فوقانی پنجره، از نبشیهای تکیه گاهی به جای نبشیهای نعل درگاهی استفاده نمود. در سازه قابی، نبشیهای تکیه گاهی به وسیله جوش یا پیچ به تیرهای محیطی سازه متصل میشوند. پشت بندهای قائم فولادی قبل از اینکه به بیشینه ظرفیت خمشی برسد، دچار تغییر شکلهای قابل توجهی میشوند. این سنگ وقتی در تراز قائم قرار گرفت و وقتیکه دوغ آب پشت سنگ ریخته شد سیم با دوغ آب پیوستگی ایجاد کرده و احتمال سقوط سنگ از بین خواهد رفت. با این حال در کنار این مزیت، نگرانیهایی نیز وجود دارد. این نوع از نمای کرتین وال نیز تمام شیشه ای بوده و از پروفیل هایی با عمق های متفاوت می توان برای این سیستم استفاده نمود. نمای دو پوسته : نمای شیشه ای دوم ساختمان می تواند جهت محافظت و عایق بندی ساختمان در برابر آلودگی صوتی و جوی و محیطی کاربرد بسیار زیادی داشته باشد. همچنین باعث می شود تا لامل های عایق برودت نیز باشند به طوری که دمای لامل های در زمان لمس کردن آنها مطابق با دمای داخل ساختمان باشند نه قسمت خارجی و محیط بیرونی. در ساختمانهای حداکثر تا سه طبقه ( ۱۰متر) دیوارهای پشتیبان میتوانند باربر باشند، در غیر این حالت دیوار پشتیبان غیرباربر است. در طراحی نما ترجیحا حداکثر از ۲ نوع مصالح با رنگ غالب (حدود ۰۲ تا ۰۷ درصد) روشن و ملایم (سفید، کرم، شیری) استفاده شود.

اجرای نمای خشک آجری

 

استفاده از نماهای شیشه ای علاوه بر زیبائی امکان استفاده از حداکثر روشنایی روز را فراهم می نماید. مناسب ترین افراد را با توجه به بودجه و نیاز هایتان در اهالی فن آکا ایران بیابید. این نوع سرامیک خشک پرسلانی با داشتن سوراخ هایی در ضخامت خوداز مزیت عایق بندی بیشتری برخوردارند . به دلیل انجام عملیات سوراخ کاری، احتمال شکستن سنگ در حین انجام عملیات وجود دارد. و عمل تثبیت سنگ صورت پذیرد . چسب مانند مواد الاستیکی عمل میکند و حرکات ارتعاشی کاشی و آجر را به حداقل میرساند. برخی دیگر از خاصیتهای نانو مواد و نانو متریال نیز میتوان به خاصیت مقاومت در مقابل اشعه ماورای بنفش یا uv خورشید و همین طور مقاومت در مقابل آتش سوزی و یاترک خوردن اشاره کرد. این نبشیها نیز به سازه متصل شده و توسط آن پشتیبانی میشوند. به علاوه معمولاً اتصالات به کار رفته در درون درزه های ملات جا داده میشوند و اگر جنس آنها از فولاد ضد زنگ باشد احتمال خوردگی آنها بسیار پایین است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی در بخش اجرای خدمات ساختمانی و همینطور ایمنی خدمات ساختمانی، خدمات ساختمانی و صنعتی با کمترین میزان مزاحمت و در سریعترین زمان ممکن انجام میشوند. عناصر تشکیل دهنده نمای اجرنما باید به میزان متعادل، و با حفظ اصل سادگی، طراحی و اجرا گردند. منظر شهری، اشاره مستقیم به میزان خروجی جزئیات نمای ساختمان از حد مالکیت، اشاره نشده است. تعیین محل قرار گرفتن پنجره ها و همخوانی ریتم آن ها با دیگر بخش ها، از مسائلی ست که باید در رابطه با طراحی نمای ساختمان ها، مد نظر معمارها قرار گیرد.

اجرای نمای خشک سرامیک

 

امروز در چیدانه تصمیم گرفتیم تا شما را از راه عکس، با 20 مدل نمای ساختمان دو طبقه آشنا کنیم، پس با ما باشید. برخی از رنگهای ساختمانی و صنعتی تا ۴ میلیمتر خاصیت ارتجاعی دارند باعث میشوندترکهای سطح نمای ساختمان و یا سطح بناهای صنعتی مشاهده نشود. از مهم ترین اجزای هر ساختمانی نمای آن است. شرکت آجرنمای کوثر سپاهان، یکی از شرکت های تولید کننده انواع آجرنماها، آجر نسوز، آجرهای رنگی، آجر نقش برجسته و دیگر مصالح ساختمانی در رنگ ها و ابعاد متنوع می باشد. اما رفته رفته با زیاد شدن شرکت های تولید کننده ورق کامپوزیت، برخی از تولیدکنندگان اقدام به تولید ورق های با کیفیت پایین کردند. از طرفی، نمای آجری تا قبل از باز شدن درزهای ملات، تغییر شکلهای بسیار کوچک و جزئی از خود نشان میدهد. تا از ورود آب به داخل فضای خالی پشت نما ممانعت شود. در این ساختمانها فضای خالی که برای هوا در نظر گرفته میشود به صورت پیوسته از کف پی تا سقف پشت بام ادامه مییابد و تمام بار ثقلی نما توسط پی تحمل میشود. این کار باعث میشود تا پروژه شما توسط متخصصین متعددی مورد بررسی قرار بگیرد و شما میتوانید پس از ثبت اولیه سفارش تان و دریافت پیشنهادات متعدد متخصصین نقاشی و رنگ آمیزی نمای ساختمان، بهترین انتخاب را داشته باشید. زمانی که فضای مورد نظر خود را در اختیار ندارید، می توانید آن را بسازید. این دیوار ها نمونه های مختلفی داشته که چند مورد را در این جا بررسی می کنیم. دلیل اسکوپ این است که سنگ بر خلاف آجر قدرت مکش کمتری داشته و ملات را کمتر به خود جذب می کند.



    • 2D interior - 1st floor 14min 53seg



    • اجرای سمنت برد طرح چوب تخت بند دار در محل بازشو پنجره



    • خواص عایق حرارتی خوب



    • دارای بازشو مخفی در Façade



    • اجرای نمای کامپوزیت پروژه جهاد منابع طبیعی نجف آباد

 



به همین دلیل ممکن است به مرور زمان ملات پشت سنگ خشک شده و چسبندگی بین ملات و سنگ از بین رفته و سنگ سقوط کند که در حالت سنگ نما می تواند خطر آفرین باشد. در دیوارهای پشت بند قائم فولادی برای رسیدن به همان درجه از سختی در دیوارهای پشتیبان بلوک سیمانی، باید هزینه زیادی صرف شود. اتصالات فولادی که برای متصل کردن نما به دیوار استفاده شدهاند از نوع بستهای مفتولی دو تکه هستند. یکی از بزرگ ترین مزیت دیوار پشتیبان با پشت بند قائم فولادی در مقایسه با دیوار پشتیبان بلوک سیمانی، وزن کم دیوار پس از اتصال نمای آجری بر روی آن است. در اتصال نمای آجری به دیوار پشتیبان از گیرههای فولادی استفاده میشود. آجر استاندارد FBS؛ آجر برای استفاده عمومی در بنایی. بدین لحاظ در معماری اصیل ایرانی استفاده از قوس همیشه رایج بوده و انواع قوسها به شکلهای مختلف مورد استفاده معماران قدیمی قرار می گرفت که از آنها برای سقف ها ومخصوصاً بالای پنچره ها استفاده می گردید . اگر شما شاهد حیاط های خیره کننده و یا طراحی نمای بسیار جذاب هستید ، این بدین معنی نیست که صاحب آن، هزینه ی زیادی را برای اجرای چنین محیطی پرداخت کرده است.

یکی از معایب اصلی کنیتکس نما آتش گیر بودن آن است.

 

پیوستگی مصالح به کار رفته در کل نما باید مشخص باشد، و این بدین معنا نیست که نما به یک شکل طراحی و اجرا شود، بلکه در اجرای قسمت های مختلف ساختمان، از یک فرم کلی بهره گرفته شود. امروزه نمای سیمان شسته یکی از پر طرفدارترین، مقاومترین و مستحکم ترین نماها است که در طرح ها ورنگ های مختلف قابل اجرا می باشد. یکی از معایب اصلی کنیتکس نما آتش گیر بودن آن است. برای اجرای نماهای آجرنما در ابتدا باید یک فرم کلی برای چگونگی اجرای قسمت های مختلف آن نما در نظر گرفته و طراحی شود، و آن فرم ها در زمان اجرا به کار گرفته شوند. در کل، اگر سازه ای با دوام ، خاص و فریبنده به جهت اجرا بر روی نمای ساختمان خود مد نظر دارید، کارشناسان ما کرتین وال را به شما پیشنهاد می کنند. همان طور که می دانید انواع سازه های مختلف وجود دارند که افراد با توجه به درآمد و شرایط منطقه ای خود یکی از آن ها را انتخاب می کنند و اجرا می کنند. وستونهای رومی را میتوان در هر اندازه وهر ارتفاعی با جوشگاری ورابیتس کشی اجرا کرد. در حال حاضر بحث طراحی نما در شهرداری به زمان گرفتن جواز ساخت انتقال پیدا کرده، ولی شما با یک تعهد یکماهه می توانید جواز ساخت را دریافت کنید.

برای کسانی که تقریباً هرگونه سؤالی در مورد مکان و همچنین نحوه اشتغال اجرای نمای فایبر سمنت (fa.wikipedia.org) شما دارند ، احتمالاً می توانید از طریق وب سایت ما به ما ایمیل دهید.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۲۰ دی ۱۳۹۸ | ۱۱:۴۹:۵۱ | نویسنده : مهندس معمار | نظرات (0)نظرات (0)

اجرای نمای آجری ، اجرای نمای ، نمای آجری ، اجر نما ، نمای ساختمان

همانند جهت نورگیری ساختمان، سلیقه صاحب ملک، بافت اجتماعی اطراف ساختمان و البته کاربری ساختمان که جزء مسائل اصلی در طراحی نما است. اصلاح پوسته ساختمان و بازسازی نما به علت حفظ ساختار اصلی بنا بود. شخصیتی که نمای مدرن به ساختمان شما می دهد را می بایست با انتخاب صحیح متریال ها حفظ کرد. تلفیق طراحی دوران استالین، نماهای سینمایی و طراحی غربی معاصر، نمای بیرونی این هتل را به یک هتل در حد کلاس جهانی تبدیل کرده است. همچنین می توان گفت که نورپردازی می تواند عیوب احتمالی موجود در طراحی نما را از نظر پوشانده و نتیجه دلخواه تری ایجاد کند . پس از ایجاد شبکه آهنی، نوبت به پروفیل های افقی می رسد که با استفاده از پیچ های استنلس استیل به شبکه آهنی پیچ می شود. پیچ را در سوراخ قرار داده و میخ را با زاویه ای در آن قرار می دهند که با شکاف ایجاد شده در سنگ مطابقت داشته باشد. جای گیری سوله های قدیمی در سایت و بازپیرایی سایت از اصلی ترین چالش های طراحی محسوب می شود. چالشی که تیم طراحی Preposition Architecture با آن مواجه بودند ساختن دیوار و بهره گرفتن از روش های قدیمی و سنتی به جای ساخت و ساز توسط سیستم های رباتیک بود. برای نصب با این روش باید سرامیک قابلیت جذب آب را داشته باشد تا شما بتوانید از ملات های قدیمی مانند دوغاب سیمان استفاده نمایید.

طراحی نما با سیمان سفید

طراحی نمای بیرونی ساختمان با سرامیک امروزه به یکی از مروسم ترین نوع طراحی نما مبدل شده است. این نوع سرامیک خشک پرسلانی با داشتن سوراخ هایی در ضخامت خود مزیت های عایق بندی بیشتری دارند. در آخر این که اگر طراحی نما به صورت حجمی بوده و از الگوهای دوبعدی فراتر رفته باشد ، نورپردازی نمای ساختمان باید طبق تکنیک های خاصی صورت گیرد. از آنجا که طراحی نمای بیرونی هتل همانند انواع طراحی اتاق هتل امری کاملا خلاقانه است، پس اصول ثابت و مشخصی را نمی توان برای آن در نظر گرفت. این نرم افزارها در حال حاضر بهترین ها در زمینه طراحی نورپردازی بیرونی ساختمان هستند. نمای بیرونی این هتل با میله های آهنی روبان شکلی احاطه شده است که جلوه ای داراماتیک و پوششی نقابی شکل را به آن داده است. مثلا درباره چگونگی طراحی نمای ساختمان و سبک طراحی مورد علاقهتان با متخصصین طراحی نما صحبت کنید. نکته دیگری که باید بیان نمود این است که با اکسپورت گرفتن از تری دی مکس می توانید در همه نرم افزارهای سه بعدی دیگر نیز از این مجموعه استفاده نمایید. برای طراحی یک نمای زیبا باید به فاکتورهای مهمی توجه کنید که در این بخش از ایرناک برخی از این فاکتورهای مهم را آورده ایم.

  1. انتخاب رنگ دیواره در بازسازی ساختمانا
  2. با توجه به کاربری ساختمان
  3. دارای تنوع گسترده در ابعاد
  4. پوشش دکوراتیو نمای خارجی
  5. طراحی نما با توجه به کاربری ساختمان
  6. اضافه کردن درب جدید یا حذف درب های موجود
  7. قابل تعویض و تعمیر بودن
  8. قیمت تمام شده اجرای این سیستم کمتر است

در طراحی ساختمان، نما مهمترین بخش بهشمار میرود چون که نما چارچوب کار برای بقیه اجزای ساختمان را مشخص میکند. لازم است بدانید که Park Street Building در سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ طراحی شده و از سال ۲۰۱۰ مورد استفاده است. این یعنی لازم نیست شما حتما منبع نور را از بیرون مشاهده کنید. در این روش با توجه به محاسبات لازم جهت اجرای نمای کرتین وال چند مدول در کنار هم و به صورت یک پنل آماده در کارخانه تولید و پس از نصب شیشه به محل کارگاه منتقل می گردد. نمای جلویی ساختمان این هتل از شبکه های مورب آینه ای و نمای پشتی آن از آینه هایی به شکل خانه های شش ضلعی زنبور عسل ساخته شده است. برای داشتن فضای سبز لوکس نیز می بایست آیتم هایی را در نظر داشت و اجرا نمود تا به این عنوان قابل قبول باشد. نورپردازی یک تکنیک مناسب برای جلوه دادن به خصوصیات نمای ساختمان است و مطابق تصویر زیر می تواند تاثیر زیادی روی به چشم آمدن طرح اجرا شده بگذارد. نوع دیگری از نورپردازی نمای ساختمان که بیش تر در طراحی نمای ساختمان های تجاری به کار می رود ، در نظر گرفتن پنل های خاموش و روشن برای پوسته نهایی نماست.

طراحی نما دو طبقه

این که چه روش نورپردازی برای نمای ساختمان مورد نظر مناسب تر است به عناصر به کار رفته در طراحی نما بستگی دارد . یکی از سوالاتی که همواره ذهن طراحان معمار را مشغول می کند این است که از چه نرم افزارهایی برای طراحی نورپردازی ساختمان استفاده می شود؟ استفاده از این نماهای شیشه رنگی مدرن باعث شده که جزییات نصب متفاوت نیز طراحی گردد که از آن جمله شیشه رنگی های فریم لس و نماهای لامل (Face Cap) قیمت طراحی نما ویلا می باشد. در پایان، پس از نصب شیشهها جهت حفظ سلامت و ایزولاسیون آنها، فاصله بین شیشهها با استفاده از چسبهای تلفیقی مخصوص پُر طراحی نما رومی تجاری (اینجا کلیک کنید fa.wikipedia.org) میشوند. ۴-برای نصب آبچکان و قرنیز های شیب دار (شیب به داخل ) برای ممانعت از نفوذ آب و رطوبت به داخل ساختمان . نماهای داخل ساختمان بیشتر جنبه خصوصی دارند، لیکن نماهایی که به سمت کوچه و بافت شهر باز میشوند، جنبه عمومی تر دارند. نورپردازی می تواند از داخل ساختمان انجام شود ، به شکلی که نهایتا یا با حضور یک عنصر واسطه مثل شیشه یا بدون هیچ مرزی از بیرون ساختمان قابل مشاهده باشد . این طراحی باید به گونه ای انجام شود که به راحتی جلب توجه کند. سنگ پلاک علاوه بر مقاومت در برابر یخبندان ، حرارت و رطوبت باید ضخامت مناسبی داشته باشد .

اجرای نمای قلوه سنگ

در چنین شرایطی هوایی که در بین این فاق وجود دارد به بیرون کشانده می شود و به نوعی تهویه صورت می گیرد. محصولات این روش ، بین ۶ الی ۸ درصد بسته به میزان رطوبت محیط ، تغییر ابعاد یا تورم خواهند داشت . حدود ۵۰ درصد از سنگهای آذرین درونی را شامل میشود. تیم طراحی پوسته نما و سازه های موجود در آن را باز سازی و ترمیم نموده و یک طرح نو و جدید را به آن اضافه کردند تا فرم بصری جدید در ساختمان حاصل شود. مدت زمان تصویب نماها بستگی به کامل بودن مدارک ارائه شده از سوی مالک و میزان مطابقت طرح پیشنهادی نما با “ضوابط کنترل نمای ابنیه شهرداری منطقه یک”دارد. نمای سیمانی معمولاً در نمای پشتی ساختمان استفاده می شود. در مناطقی که اغلب زمستانهای سردی وجود دارد ،سقفهای بلند و پنجرههای بزرگ باعث اتلاف زیاد انرژی خواهد شد. به عبارت دیگر بالا و پایین پنجرهها در هر طبقه با هم همتراز باشند و بغل پنجرههای روی هم در طبقات متوالی با هم، هم امتداد باشند. در نماهایی به صورت ترکیبی نیز همین امر صادق است. از مهمترین اهداف و برنامه های ما ارائه بهترین و باکیفیت ترین خدمات بنایی ساختمان ، تعمیر و نماکاری ساختمان است که رضایت مشتری را به همراه داشته باشد. همانطور که بیان شد، نمای شیشه ای این مزیت را برای ساختمان شما به همراه خواهد داشت تا نور طبیعی در طول روز به راحتی وارد ساختمان شود. گاهی ممکن است شما بخواهید از رنگ های دیگری برای متریال سنگ در نمای ساختمان استفاده کنید.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۲۰ دی ۱۳۹۸ | ۱۱:۲۵:۰۴ | نویسنده : مهندس معمار | نظرات (0)نظرات (0)

معماری خانه مدرن ؛ طراحی نمای متناسب با نور آفتاب

استفاده از فوم عایق در نمای EIFS دو مزیت دارد. استفاده از المانهای برند و نام برند در طراحی نمای تجاری یکی از روشهای تأثیرگذار در جذب مخاطب است که باعث متمایز شدن نمای تجاری میشود. چرا سال ۹۷ بهترین سال برای تری دی مکس در بازار کار است ؟ بعد از زمان حدود ۲۰ دقیقه که سیمان گیرش اولیه پیدا کرد با فرچه یا ابر خیس روی کار را شسته تا سیمان روی سنگ دانه ها پاک شود و سنگ دانه ها نمایان شوند. البته نماسازی به غیر از تاثیر بر روی فروش یک ساختمان اهداف دیگری را نیز دنبال می کند. در پایان می توان گفت استفاده از آبنماها علاوه بر اینکه جلوه ای زیبا به محیط مورد استفاده می دهد، بر روحیه ی افراد نیز تأثیر فراوانی دارد. علاوه بر این ها یک سیستم نمای موفق، باید بهره وری انرژی خوبی هم داشته باشد. دکوراسیون بوتیک زنانه که با استفاده از طراحی مناسب موفق شده است حس کنجکاوی مشتریان را بر انگیزد می تواند الگوی مناسبی برای فروشگاه های بانوان باشد. این عکس ها بخشی از فایل فایل های سه بعدی و اجرایی مجموعه تزئینات نمای کلاسیک و رومی است که شما عزیزان میتوانید فایل های آن را از لینک زیر دریافت نمایید. برای آشنایی بیشتر به لینک زیر مراجعه نمایید. بهتر است حداقل هر روز یک بار آگهی خود را نوسازی نمایید.

اجرای انواع نما

همچنین توضیحات آگهی های ویژه می تواند شامل لینک، تصویر باشد و به صورت فرمت بندی شده نمایش داده شود. لامپهای فلوئورسنت با نور سفید معمولا برای فضاهای مسکونی نامناسب هستند و بهتر است به صورت ترکیبی با لامپهای با نور زرد استفاده شوند. مجموعه برلیان در پرتو عنایت الهی و با همت و پشتکار مهندسین مجرب و با تجربه ، فعالیت های خود را در دو بخش گروه فنی - مهندسی و کلینیک ساختمانی آغاز نموده است. این شرکت با فعالیت در زمینه طراحی نما، اجرای نما، فروش انواع ورق و تابلوهای کامپوزیت توانسته است رضایت مشتریان خود را در حوزه اجرای کامپوزیت جلب کند. رشد سریع جمعیت و گرایش مردم به شهر نشینی، تقاضای فزاینده ای را برای تهیه مسکن به دنبال داشته که این موضوع در پی خود مشکلات عدیده ای در زمینه توسعه شهری بوجود آورده است. شرکت نماسازان پارسا با بیش از 18 سال فعالیت در زمینه طراحی و اجرای نمای مدرن ساختمانی کامپوزیت ترموود اسپایدرفریملس چلنیوم به تازگی علاوه بر نمایندگی در تهران در هشتگرد کرج فردیس شهریار نز دارای انبار اختصاصی میباشد . در حال حاضر شرکت های زیادی در کرج در حوزه طراحی و اجرای نمای ساختمان فعالیت دارند که هر کدام از آن ها دارای ویژگی و خصوصیات خاص خود می باشند و خدمات مختلفی را به مشتریان ارائه می دهند.



    • PMC (Polymer Matrix Composite) : کامپوزیت با زمینهٔ پلیمری



    • نمای سرامیک



    • پیش آمدگی و بازشوهای نما



    • نصب آسان



    • قابل استفاده در انواع نماها



    • 1- پوشش داخلی ساختمان



    • جلوگیری از سرقت



    • طراحی نمای تک رنگ




افرادی که در حوزه ساخت و ساز فعالیت دارند، بسیار مشتاق هستند که ساختمان خود را خیلی سریع به فروش برسانند تا بتوانند به سود و سرمایه اولیه خود دست پیدا کنند. اگرچه کانال های زهکشی کوچک می باشند (برخلاف فاصله هوایی دیوار زهکشی)، اما به خشک نگه داشتن دیوار نمای سیمانی کمک می کنند. به همین دلیل تا حد امکان طراحی نمای تجاری باید بهصورت تکرنگ و درنهایت سادگی صورت بگیرد تا محصولات فروشگاه در نمای تجاری نقشآفرینی کنند. تولید شده توسط ورقهای آلومینیوم کامپوزیت که به دلیل سبکی وانعطاف پذیر بودن ورق امکان ایجاد انواع سایزها وشکلهای مختلف با رنگهای متنوع رادر اختیار معماران قرار میدهد . اگر به طرح های مدرن علاقه داشته باشید، ترکیب یک صفحه آبنمای عمودی با سطح کف حوضچه ای که در امتداد آن ایجاد شده نظرتان را جلب می کند. همچنین با روی کار آمدن شیشه های 2 و 3 جداره، نماهای شیشه ای از عایق های صوتی و حرارتی برخوردار شده اند. امروزه التقاط سبکهای معماری در نمای ساختمانها، نوعی بی هویتی در مولفه های فرهنگی و اجتماعی معماری و گونهای عدم یکپارچگی و پیوستگی در مفاهیم مرتبط با معماری در حوزه نماهای شهری را بوجود آورده است. همچنین، شستشو و تمیز کردن این نما نیز بسیار راحت و اغلب کم هزینه است.

طراحی نما قیمت مناسب

یکی از چالش های اصلی در رشته ساختمان طراحی نما است. در این امر سعی کنید از افرادی استفاده کنید که دارای سر رشته و مهارت لازم در این امر باشند. یکی از آفت های طراحی نمای ساختمان در ایران سپردن این امر مهم به افرادی غیرکارشناس و با دانش تجربی معماری می باشد. طراحی نما تلفیقی بیشتر در ساختمان های اداری و تجاری دیده شده است. نمای یک ساختمان اداری تجاری بسیار مهم است ولی اینکه رهگذران بتوانند از نمای بیرونی ساختمان، نوع کسبوکار آن را حدس بزنند، مهمتر است. ۸- در یکی از پست ها به صورت کامل مسائل مهم مربوط به طراحی یک نمای ساختمان را شرح دادیم . طراحی دکوراسیون فروشگاه باید به گونه ای صورت گیرد تا محصولات مورد عرضه شما به خوبی نمایش داده شود و بازدیدکنندگان بتوانند از کیفیت و ویژگی های محصول شما آگاه شوند. و آیا آنها از نتیجه نهایی کار با شرکت عرضه کننده ترمووود رضایت دارند ؟ آیا تا به حال به تفاوت های طراحی برای یک مغازه و طراحی برای خانه فکر کرده اید؟ اگر به نمای ساختمان واحدی، بدون در نظر گرفتن نمای دیگر ساختمانها فکر شود، همگونی نمای شهری در کلیت از بین میرود. همانطور که میدانید ،نما و طراحی اصولی آن از مهمترین مواردی است که در ساختمانها باید توسط متخصصین مربوطه انجام شود.

طراحی نقاشی نمای ساختمان

ویترین یکی از مهمترین قسمت های طراحی مغازه می باشد ؛ که باید توجه بسیار زیادی به آن بشود. ظاهر ساختمان شما با هر کاربری که دارد، باید اثری شاخص و به یاد ماندنی را در ذهن مخاطب ایجاد کند و این مهمترین وظیفه نمای ساختمان است. از آنجایی که اولین چیزی که نظر مشتریان و خریداران به خود جلب می کند، نما و شکل ظاهری ساختمان است، این جا است که نماسازی یک ساختمان اهمیت پیدا می کند. با کمک پیمانکار حرفهای در اجرای نمای رومی میتوانید بهترین طراحی نما را برای ساختمان خود انتخاب کنید. در صورتی که در سیستم اجرای نمای ساختمان از انواع سنگ های رودخانه ای و ضخیم استفاده می کنید باید قالب ها را تا زمان گیرش کامل ملات استفاده کرد . این نوع نما یکی از انواع نماهای شیشه ای به حساب می آید که در آن از سیستم پوشش با سازه خود ایستا بهره گرفته می شود. 8-تصاویر سه بعدی رنگی از طرح پیشنهادی از کلیه نماهای قابل رویت از معبر. آشپزخانه سفید رنگی را تصور کنید که همه دیوارها، کابینت ها و حتی جزیره آن سفید هستند و شما با نصب کاشی های آبی و برجسته، قاب هنری زیبایی در پشت اجاق گاز ایجاد می کنید.

نرم افزار طراحی نما ساختمان اندروید

اگر در مورد مکان و نحوه استفاده از اجرای نمای قلوه سنگ - اطلاعات بیشتر - - fa.wikipedia.org - سؤالی دارید ، می توانید در وب سایت با ما تماس بگیرید.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۲۰ دی ۱۳۹۸ | ۰۹:۴۰:۳۲ | نویسنده : مهندس معمار | نظرات (0)نظرات (0)

طراحی و نصب آبنما در حیاط و فضاهای باز دیگر -

اینکه ساختمان شما مسکونی باشد یا اداری، طراحی نما متفاوت صورت می گیرد. با اینکه کاهگل ماده ای فشرده نیست، دوام و استقامت آن واقعا قابل تفکر است. این بدان معناست که کیفیت طراحی نمای یک بنا نه تنها در زیبایی آن بنا، که در سطح شهری نیز تاثیرگذار است. تکیه گاه نما و اتصال آن به سازه باید توانایی انتقال بار به سازه را داشته باشد. برای انواع نمای شیشه ای می توان نمای اسپایدری را نام برد که به صورت کامل در زیر توضیح داده شده. همچنین امکان استفاده بسیار آسان از انواع عایق های ساختمانی در این فضانیز وجود دارد. با دانلود اتوکد نما رومی می توانید چندین نمونه طرح رومی اجرا شده و چندین نمونه از ساختمان های تاریخی با نمای رومی را مشاهده کنید و اصول و تناسبات آن در طرح های خود استفاده نمایید. این فایل قابل ویرایش و چاپ بوده و از اجزا و آبجکت های آن می توانید برای پرزانته طرح های حرفه ای و پروژه های دانشجویی خود استفاده کنید. 3. سومین ویژگی از ویژگی های مهم نمای رومی، در رابطه با دیوارها هست. برخی موارد مانند عدم استفاده از نماهای تمام شیشه ای (سطح شیشه خور نما از ۶۰ درصد بیشتر نشود) یا تمام فلزی و عدم استفاده از رنگ های نامتعارف، در دسته پرهیز در ضوابط طراحی نمای ساختمان قرار می­گیرند.

اجرای نما با سیمان

این شیروانی ها به صورت چتر روی ویلای شما قرار می گیرند و جلوه خاصی را به ویلای شما می دهند. برای نصب پین ، وسیله یا مهارت خاصی نیاز نیست. نمای ساختمانهای واقع در سطح کاربری I با با توجه نوع کاربرد آنها نیاز به طرح لرزه ای ندارد. یک اتاق نشیمن در پشت باغ واقع شده و به وسیله پرده هایی از باغ جدا شده است. در واقع این روزها نمای رومی ساخنمان با سنگ تراورتن یا همان نمای رومی ساختمان به دلایل متعدد از جمله وجود ذخایر سنگ تراورتن و … مورد دقت قرار گرفته است . بنابر رویکرد استانداردها به طور معمول جدار خارجی ساختمان مورد ارزیابی در مقابل ضربه قرار میگیرد. این جدار میتواند شامل دیوار خارجی و نمای چسبیده به آن بوده یا شامل نما و سازه مجزای نگهدارنده نما که به آن متصل است باشد. تمامی فایل های اتوکدی نما ها توسط موسسه آکادمیکال ویرایش و جمع آوری شده است. بسیاری از بناهای مدرن با داشتن حجم های خاص و نوآورانه، دیگر نیازی به طراحی نما به عنوان یک فرایند مجزا ندارند. 2. نکته دیگر در نورپردازی توجه به رنگ ها و شدت نورها می باشد که فاکتوری مهم در طراحی نورپردازی ساختمان های مدرن است.

در این بخش 6 فایل اتوکد نمای رومی برای دانلود قرار داده شده است که در میان این فایل ها، نمای ساختمان های کلاسیک رومی و اروپایی و نیز نمونه هایی از نماهای رومی اجرا شده قرار داده شده است. به دلیل ظرافت و زیبایی نمای چوب ترمووود، کاربردهای مختلفی دارد و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. اسپایدر : نمای اسپایدر معمولا شیشه لمینت شده ای دارد متشکل از دو لایه شیشه سکوریت 6 میلیمتر فلوت استاندارد درجه یک و در لایه طلق که در مجموع 52/1میلیمتر و در بین دو شیشه سکوریت قرار می گیرد. ۸۰ میلیمتر از ساختمان گرفته شده و براکتهای آهنی (به شکل نبشی) بر روی بر روی آن جوش شده و سپس نبشیهای آلومینیومی که سوراخهایی شیار شکل دارند به این براکتها پیچ میشوند. نمای کرتین وال یکی از زیباترین نماهای مدرنی است که با توجه به کاربرد شیشه و آلومینیوم در آن از شرایط و ویژگیهای منحصر به فردی برخوردار می باشد. محدوده کاربرد نشریه شماره ۷۱۴ نماهای ساختمانی است. بنابراین نشریه شماره ۷۱۴ با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی تهیه و تنظیم شد. در صورتی که قصد طراحی نما به صورت حرفه ای را دارید به شما توصیه میکنی بهمراه این مجموعه دو مجموعه زیر را نیز یکجا تهیه نمایید. در صورتی که رساله با موضوعی خاصی را داشتید میتوانید با مجموعه های بالا تعویض نمایید.

  • هدر دادن سرمایه
  • سیستم روشنایی پیشرفته و اجرای سیستم گرمایش از کف
  • ساختار و جنس دیواری که سنگ بر روی آن قرار گرفته
  • روش اجرای مینرال پاششی

این ضوابط در صورتی باعث پایداری نما میشود که سازه ساختمان و دیوارهای پشتیبان نما در صورت وجود، ضوابط سازهای استاندارد ۲۸۰۰ با توجه به اهمیت ساختمان را تامین نمایند. همچنین تغییر مکانها و جابجاییهای نسبی سازه نیز باید در محدوده تامین ضوابط سازهای استاندارد ۲۸۰۰ باشد. در غیر این صورت، آسیبهای وارده به قاب سازهای و دیوارهای نگهدارنده نما باعث آسیب دیدن و خرابی نما میشود. در غیر این صورت رعایت ضوابط این دستورالعمل به تنهایی از وقوع آسیب به نما جلوگیری نمیکند. نکته ای که بسیار حائز اهمیت است این است که قبل از اجرای آبنما، عایق بندی به طور کامل صورت پذیرد. باتوجه به این توضیحات سوال اساسی این است که نحوه مواجهه و برخورد با نمای رومی باید چگونه باشد؟ برای این که بهترین آبنما را در ترکیب با فضای حیاط خود انتخاب کنید، باید به نکات و اصول مختلفی توجه داشته باشید. ما در گروه معماری زردستان با گروهی متشکل از معماران خلاق، بهترین و مناسب ترین خدمات طراحی نما را به شما ارائه خواهیم داد. آسان می نماید.بنابراین معماران و طراحان نمای ساختمان هاباترکیب این متریال دست بازتری درایجاد زیبایی وهماهنگی خواهند داشت.لازم به ذکرمی باشد سفال تراکوتا از پایه رنگ های کرم، اُخرایی، قهوه ای و مشکی موجود می باشد .

از جمله ویژگی های نصب خشک نما تراکوتا می توان مقاومت در برابر تغییرات دمایی ووجود حالت ارتجاعی در سیستم نصب خشک سفال تراکوتا نام برد. طراحی نما ویلایی دوبلکس این سیستم از جدترین سیستم های اجرای نمای سنگ خشک است. این سیستم دارای قابلیت رگلاژ کامل نسبت به روش ثابت آهن و همچنین به علت استفاده از آلومینیوم، سازه سبکتر نسبت به روش ثابت آهن میباشد. بخشی از پروژه بازسازی، طراحی نمای بسیار جذاب ساختمان بود که دارای فرم، الگو و هویتی منحصر به فرد می باشد. برای طراحی نمای پروژه مسکونی درمنطقه سوهانک ، از متریال سنگ و آجر استفاده شده است . هدف نشریه شماره ۷۱۴ طراحی و ارائه ضوابط اجرایی نماها تحت اثر بارهای لرزهای، باد، ضربه و سایر عوامل محیطی و ارائه راهکارهای مناسب برای مهار آنها است. اتصال نمای ساختمانها به تکیه گاه باید قادر به تحمل نیروهای وارده به نما ناشی از بار باد، زلزله و اثرات ضربه باشد. نمای ساختمانها باید قادر به تحمل جابه جایی نسبی و تغییرشکلهای تعریف شده در این دستورالعمل باشد. تکنیک اجرای نمای خشک سنگ در بازسازی دیوار های شکاف دار موجود و یا در ساخت نما های جدید به کار می رود. این کار را می توانید با آهن CNC انجام دهید.

طراحی نما کلاسیک و مدرن

اگر قصد دارید به صورت کامل در مورد قسمت طراحی و اجرای نمای چوب در کرج به صورت کامل اطلاعاتی را کسب کنید می توانید با مجری نمای چوب ترمو، شرکت مهندسی سازه پارسا گستر تماس حاصل فرمایید. نیز با شماره پایین تماس حاصل فرمایید. جذب آب بسیار پایین از شاخص ترین ویژگی های سفال تراکوتا می باشد که باعث افزایش طول عمر نما ساختمان و ثابت ماندن رنگ سفال ها می گردد .جذب آب ویژگی بسیار مهمی در مصالح نما ساختمان محسوب می گردد. وجود هوا درفضای بین تایل های سفال تراکوتا نما و دیواره ساختمان ازانتقال تغییرات دمایی محیط بیرون به ساختمان جلوگیری میکند ومانندسیستم عایق حرارتی دو جداره عمل می نماید . اگر قصد ندارید هزینه ی زیادی صرف اجرای نمای ساختمان بکنید می توانید از طرح های مینیمال استفاده نمایید. یکی دیگر از نکاتی که به شدت باعث ایجاد تفاوت ها در سبک کلاسیک و مدرن می گردد بحث تزئینات نما است. هزینه های اجرایی برای نماهای مدرن ساده معمولاً آنقدر زیاد نیست که محاسبات اجرایی و مالی شما را دچار مشکل نماید. در میان این سبک ها ویلای مدرن و کلاسیک بیسترین طرفدار را بین کارفرمایان ایرانی دارد. زیرا شما ممکن است فقط چند هفته در سال را در ویلای خود بگذرانید.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۲۰ دی ۱۳۹۸ | ۰۸:۵۳:۵۹ | نویسنده : مهندس معمار | نظرات (0)نظرات (0)

هماهنگی شهری در طراحی نما

نحوه نورپردازی سطوح حجم های در نظر گرفته شده در طراحی پوسته نما باید به شکلی باشد که عمق این حجم ها را به رخ بکشد. پروژه پاورپوینت انواع نما و نحوه اجرای آن (۵۴ اسلاید). نمای رومی معماری پیچیده ای دارد و در طراحی این نما از انواع مصالح گران قیمت استفاده می شود به همین دلیل است که برای دیزاین نمای خارجی ساختمان های لوکس این مدل نما کاربرد زیادی دارد. این نما زیبایی منحصر به فردی دارد و به ساختمان اعتبار و ارزش دو چندان می دهد. همچنین، شستشو و تمیز کردن این نما نیز بسیار راحت و اغلب کم هزینه است. نمای ساختمان رومی از انواع نماهای خارجی است که به دلیل زیبایی و جذابیت خاصی که دارد توجه اغلب افراد را به سمت خود جلب کرده است. نمای شیشه ای ساختمان انواع مختلفی دارند که شامل نمای کرتین وال ، سیستم یونیتایز و نمای اسپایدر هستند. این نوع نما از نمای شیشه ای به دو مدل فریم لس ( با چهارچوب فلزی )و کرتین وال با لامل آلومینیومی تقسیم میشود. اجرای نمای کرتین وال: به طور کلی ساختمان ها دارای ۲ وجه داخلی و خارجی هستند. در طراحی نما کلاسیک ، نورپردازی می بایست با هدف و دلیل باشد و هر قسمت از المان های نما متناسب با نوع آن نورپردازی شود و به علت مسائل مالی و هزینه ها از انجام صحیح آن صرفنظر نشود. البته قبل از بروز کردن نمای خارجی ساختمان باید ساختمان های اطراف و همسایگان را هم در نظر بگیرد تا نمای بروز شده خانه با آنها هماهنگ باشد.

طراحی نما با سرامیک

اجرای همزمان و هماهنگ دیوار چینی در نما در تمام ارتفاع ساختمان و لابند کردن آجرها. دقت داشته باشید که آجرها به دلیل اینکه خودشان از رنگ طبیعی آجر بهره می برند بهتر است از نورهای خنثی در نورپردازی کمک بگیرید. دفاتر SAP برای کار با محیط طبیعی و آب و هوای مدیترانه طراحی شده اند و به طور مستقیم تحت تأثیر باد و خورشید خشن قرار دارند. انتخاب مصالح برای نمای ساختمان مسکونی یکی از مهم ترین اصول طراحی نما است که باید مورد توجه قرار بگیرد. شرکت طراحی و معماری بافت نو به عنوان یک مجری نمای خشک، در این مقاله از چیدانه با ما همراه شده تا به بسیاری از سوالات رایج شما درباره نمای خشک ساختمان و مزایای آن پاسخ دهد. عدم سنخیت با معماری کشور، خطرناک بودن در زمان زلزله، بازتاب نور، محافظت سخت و ارائه نمای صنعتی به بنا از معایب این نما است. نمای طراحی شده دارای یک صفحه با طرح باران مانند که بر روی پانل آلومینیومی با ابعاد کوچک برش خورده است و با آجرکاری نمای ساختمان های مجاور نیز همخوانی دارد. قطعات نگهدارنده شیشه به دلیل وزن و حجم کم نسبت به پروفیل های آلومینیومی و فلزی از بار ساختمان می کاهد. مقاطع شیدر آلومینیومی و لوور آلو مینیومی تولید شرکت AGK دارای تأییدیه مرکز پژوهش متالورژی رازی در محدوده گواهینامه استاندارد ISO/IEC17025 و دارای مرجع آزمون ASTM- E1251-11 و مطابق با استاندارد امریکائی 6063 می باشد.

عناصر تشکیل دهنده شکل نما باید دارای یک نوع نظم و ترتیب در خطوط، صفحات و احجام باشند. این که دقیقا کدام شیوه برای طراحی یک نمای به خصوص مناسب تر است ، به خصوصیات آن نما برمی گردد . 5. همچنین به این نکته نیز باید توجه کرد که کدام جنبه طراحی نمای ساختمان بایستی مورد تاکید قرار گیرد و طراحی هدفمند باشد نه صرفا نشان دادن تکنولوژی ونوع خاص نورپردازی به کاربرده شده در نما. نورهای قرمز برای نماهای سنگ تراورتن سفید و نورهای سفید و یخی برای روشن کردن نماهای آجری و چوبی مورد استفاده قرار می گیرند. فروشگاه اپل همه جا خودش را با نور سفید شدید متمایز می کند. نورپردازی نقطه ای با نصب لامپ در قسمت های مختلف اجرا می شود و دقیقا مطابق تصویری که می بینید ، هر لامپ به صورت مجزا قسمتی از نما را روشن می کند . نورهای سقفی رو به پایین در سرتاسر فضای اصلی برای ایجاد فضای دراماتیک و نور برای مطالعه . برای جلوگیری از فضای خالی بدون نور از منابع خطی استفاده کنند همانند فلورسنتها، نئون، یا کاتدی. استخر، حاوی صدها تصویر متنوع از استخرهای روباز ، پاسیو ، انما ، دکورسازی ، کواریوم کار شده در پاسیو، گلخانه و باغها در ساختمان، طراحی پاسیوهای بزرگ، طراحی فضای باز در پاساژها ، مراکز عمومی. از آنجایی که در اغلب گالری ها تابلوهای نقاشی و پوسترها ، یک تعداد مجسمه ، شیشه های هنری ، یا مجموعه های دیگر به نمایش گذاشته می گذارند . اغلب نورپردازی لابی هتل ، سنتی است و عموما توسط آرشیتکت یا طراح داخلی انتخاب می گردد .



    • 4 سیستم های اجرایی



    • افزایش دقت در ساخت



    • قیمت ها مربوط به جزیره کیش می باشد



    • پی و فونداسیون



    • کرتین وال یکپارچه یا یونیتایز



    • ایمنی بالا



    • کیفیت بالا



    • دستگاه نظارت




دیگر کارهای بصری در یک نورپردازی لابی هتل عموما شامل محدوده های نشستن که ممکن است یک مطالعه کوتاه مدت و غیر جدی و گردهمایی های کوچک در این مکان ها اتفاق بیفتد ، می باشد . این مکان برای تاکید بر روی جزییات معمارانه ، فونداسیون یا نورپردازی در امتداد مسیر به خوبی عمل میکند و به صورت نورافشان امنیتی نیز می باشد. کارهای دیگر نورپردازی شامل گشت و گذار در کل گالری ، مکان فروش آثار و محدوده های کاری نظیر قاب کردن آثار هنری می باشد . امروزه نماهای کلاسیک نظیر نمای رومی به دلیل پیچیدگی کمتری که نسبت به نماهای اسلامی و ایرانی دارند مورد توجه اغلب افراد قرار گرفته اند و این مدل نماها همچنین باعث می شوند ظاهر شهر از یکنواختی درآید. سنگ های موج دار در ذات خود دارای رگه هایی نامنظم هستند که اغلب بافت بدنه ی ساختمان را بسیار زیبا جلوه می دهند. هنگامی که ساختمان دارای پیش آمدگی بام بزرگی است این امکان را برای پنهان کردن ابزار نوری فراهم میآورد. رویکرد جایگزاری ابزارهای نوری نزدیک تر به طراحی نمای ساختمان محدوده روشنایی را تنگتر می سازد و هدف جایگزاری نورها در زوایای تندتر است تا از خیرگی جلوگیری شود. چوب ها به رنگ طبیعی که آشنای همه ماست مطلوب ترین متریال برای نماهای مدرن و ترکیبی هستند.

با این انتخاب رنگ طبیعی آجر به همان صورت طبیعی در طراحی نما شما جلوه گری خواهد کرد. نورپردازی این قسمت ها نیز به همان شکل صورت گرفته است. در این مرحله بعد از درخواست شما و بررسی در قسمت فنی و مهندسی آتلیه سیتاک نقشه اولیه نما را طبق استاندارد های روز، عرف منطقه جغرافیایی، ضوابط شهرداری و سلیقه شما طراحی می شود. این امر لازمه تایید شدن نما در شهرداری است. یکی از راه هایی که باعث بیشتر دیده شدن طراحی نما می شود استفاده از نورپردازی است. در واقع حالتی است که فرد مالک یا طراح از خود در برابر بیرون دارد. نمای ساختمان دارای سبک های مختلف مدرن و کلاسیک است که هر فرد می تواند با توجه به سلیقه شخصی خود نمای بیرونی زیبا و بی نظیری را انتخاب نماید. از آنجا که این سیستم دارای طرحهای منحصر به فرد است، امکان بهینهسازی نور و درخشندگی در فضا وجود دارد. در آخر این که اگر طراحی نما به صورت حجمی بوده و از الگوهای دوبعدی فراتر رفته باشد ، نورپردازی نمای ساختمان باید طبق تکنیک های خاصی صورت گیرد. اما اگر می خواهید قیمت فروش اجرای نمای لوور را بدانید، سری به سایت اجرانما بزنید.

اگر هر نوع سؤالی در مورد مکان و بهترین راههای استفاده از طراحی نما سنگ (روی این لینک کلیک کنید) دارید ، می توانید با ما در سایت اینترنتی ما تماس بگیرید.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۱۹ دی ۱۳۹۸ | ۰۴:۴۱:۴۴ | نویسنده : مهندس معمار | نظرات (0)نظرات (0)

سایت تخصصی معماری و عمرانی مهندسی ساز طراحی نما ایرانی

چنانچه از چکش دستی برای میخکاری استفاده شود، به دلیل انعطاف پذیری فولاد ضدزنگ بایستی حداقل ضخامت میخ 2.5 میلی متر باشد. به همین دلیل برای جلوگیری از اتلاف بالای انرژی از شیشه های دو جداره استفاده می شود. شما می توانید فروشگاه، محصولات و خدمات خود را در کرج آگهی ثبت و از این طریق به تعداد کثیری از مشتریان معرفی شوید. پلان آکس بندی و ستون گذاری سه تیپ بلوک این مجتمع طراحی و در داخل محصول قرار داده شده است. پلان مبلمان طبقات این بلوک ها در داخل محصول موجود است. لذا متقاضیان خرید کاشی و سرامیک با رجوع کردن به این مراکز می توانند علاوه بر اطلاع از قیمت این محصول مرغوب ترین نوع سرامیک نمای ساختمان را تهیه نمایند. در نهایت، مصالح مورد نظر را روی زیرسازی متصل می نمایند و در صورت نیاز به استفاده از درزگیر، با توجه به میزان فاصله مابین صفحات سنگی و سرامیکی، این مرحله را نیز انجام خواهند داد. ستون سنگی در سبک یونیک به جای اینکه مستقیماً روی سکوی پله دار قرار گیرد بر روی پایه ستون دایره شکلی که از سنگ یک پارچه تراشیده شده و دارای فرو رفتگی هایی نیز می باشد قرار می گیرد. طراحی دکوراسیون و معماری داخلی شور و اشتیاق و آرامش را با استفاده از تکنیک ها و سبک های متعدد و طراحی های خلاقانه به کوچکترین و بی روح ترین فضاها باز می گرداند. این لوورها ساده بوده و می توان به راحتی روی نمای شیشه نصب نمود. درج آگهی در سایت کرج آگهی به دو صورت کاملاً رایگان و ویژه (با تعرفه ای مشخص) به راحتی قابل ثبت است.

طراحی نما ساختمان عکس

این ساختمان در دو طبقه با پلان تیپ طراحی شده است . نرخ قیمتی این محصول با در نظر گرفتن هزینه خرید آن و ابعاد اجرای کار در کرج و سایر شهرها متغییر است. شرکت های اجرای نما درصدی را به عنوان حق مدیریت پیمان در اجرای پروژه طلب می کنند. تعداد بلوک های در نظر گرفته شده برای این سایت سه بلوک از هر سه تیپ می باشد .جمعا 9 بلوک در این سایت طراحی شده است . این بلوک ها در سه طبقه و هر طبقه سه واحد مسکونی طراحی شده اند . طرح نمای بیرونی این هتل که به بادبان افراشته یک کشتی شباهت دارد آن را در لیست منحصر به فردین هتل ها قرار می دهد. هال و پذیرایی ، نشیمن ، آشپزخانه ، سرویس بهداشتی و اتاق خواب جزوه ریز فضاهای این بلوک می باشند. که دارای پیچیدگی و اصالت است و به شدت به گذشته شهر سیدنی مرتبط می باشد. آجر یکی از مصالحی است که بصورت گسترده از گذشته در ساخت و سازها در ایرانی حضور داشته است. همانطور که می دانید ساخت کاهگل هم نیاز به تخصص خاصی ندارد و بنابراین هزینه زیادی هم ندارد. بر اساس نوع سیمان بکار رفته، روش ساخت ملات و مرحله ای اجرای پروژه هم متفاوت است.



    • جلوگیری از هدر رفتن زمان و هزینه ساخت نما



    • ثبات رنگی در طول زمان



    • آجر تایل نما



    • 3D exterior - Section curves 10min 44seg



    • 7-طراحی نما با توجه به کاربری ساختمان



    • مکان پروژه : شهر زووله، هلند




شما می توانید در صورت تمایل نمونه کارهای طراحی و اجرای نمای کامپوزیت توسط ما را که مطابق با جدیدترین ژورنال ها و نوآوری های جهانی در صنعت ساختمان می باشد، مشاهده بنمایید. نمونه های از این تولیدات توسط آنها می باشد. با توجه به این امر، نما باید به صورتی طراحی شده باشد که فقط یک صفحه ی دوبعدی نباشد و ارزش زیبایی دیگری نیز داشته باشد. راینو نیز عمدتا قابلیت های تری دی مکس را دارد با این تفاوت که از مکس، سریعتر و سبک تر می باشد. طراحی نما مجتمع مسکونی به سبک مدرن و با متریال سنگ و ترکیب رنگی گرم انجام شده است. استفاده از شیشه رنگی بعنوان یک متریال جزء لاینفک هر ساختمان محسوب می گردد. برش های طراحی شده برای هر تیپ ساختمان دو برش طولی و عرضی در مقیاس 1/100 می باشد . طراحی نما خشک - پست - - view website - بین دو لایه شیشه را می توان با گاز آرگون (عایق حرارتی) یا SF6(عایق صوتی) یا ترکیبی از این دو پر نمود. فضای بازی کودکان ، محل نشستن ، پارکینگ و فضای سبز جزوه بخش های تشکیل دهنده این سایت می باشند . از این رو، این خانه ی رویایی از یک ساختمان مسکونی معمولی به یک نقطه ی برجسته در شهر تبدیل شده است که از کیفیتی بی نظیر و ظاهری زیبا برخوردار می باشد.

برش های طراحی شده برای این مجتمع مسکونی ، به تفکیک و برای تیپ بلوک ها، جداگانه طراحی شده است . پروژه طراحی مجتمع مسکونی جزوه پروژه های پر طرفدار برای درس طرح ۴ به حساب می آید. سنگ هایی که در طراحی نما استفاده می شوند به دلیل بافت متراکم خود در مقابل آب مقاوم هستند. بلوک ها به طور اختصاصی دارای فضای سبز و دسترسی و پارکینگ خاص خود می باشند. از آنجا که گرمای خورشید و به نمای ساختمان ظاهری نامطلوب می بخشد از این رو لوورها مانند یک سایبان عمل می کنند که در نمای بیرون ساختمان استفاده می شود. در این نوع نما نخست، شبکه ای از پروفیل آلومینیومی که به آن ها لامل گفته می شود بر روی دیواره های خارجی ساختمان نصب خواهد شد. سپس بعد از قرار گرفتن شیشه ها در درون این کاست ها توسط پیچ و پرچ به لامل های آلومینیومی که بر روی دیوارهای خارجی ساختمان نصب شده اند، متصل می شوند. از ویژگی های مهم این سرامیک جذب کم آب می باشد. این سایبان منظره بیرونی را محدود نمی کند و تابش نور خورشید پا بر جاست اما از تابش مستقیم نور خورشید به ورودی ساختمان جلوگیری می کند و به گونه ای تابش را تنظیم می کند.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۱۹ دی ۱۳۹۸ | ۰۵:۰۵:۵۳ | نویسنده : مهندس معمار | نظرات (0)نظرات (0)

طراحی نمای ساختمان فتوشاپ

چنانچه از چکش دستی برای میخکاری استفاده شود، به دلیل انعطاف پذیری فولاد ضدزنگ بایستی حداقل ضخامت میخ 2.5 میلی متر باشد. به همین دلیل برای جلوگیری از اتلاف بالای انرژی از شیشه های دو جداره استفاده می شود. شما می توانید فروشگاه، محصولات و خدمات خود را در کرج آگهی ثبت و از این طریق به تعداد کثیری از مشتریان معرفی شوید. پلان آکس بندی و ستون گذاری سه تیپ بلوک این مجتمع طراحی و در داخل محصول قرار داده شده است. پلان مبلمان طبقات این بلوک ها در داخل محصول موجود است. لذا متقاضیان خرید کاشی و سرامیک با رجوع کردن به این مراکز می توانند علاوه بر اطلاع از قیمت این محصول مرغوب ترین نوع سرامیک نمای ساختمان را تهیه نمایند. در نهایت، مصالح مورد نظر را روی زیرسازی متصل می نمایند و در صورت نیاز به استفاده از درزگیر، با توجه به میزان فاصله مابین صفحات سنگی و سرامیکی، این مرحله را نیز انجام خواهند داد. ستون سنگی در سبک یونیک به جای اینکه مستقیماً روی سکوی پله دار قرار گیرد بر روی پایه ستون دایره شکلی که از سنگ یک پارچه تراشیده شده و دارای فرو رفتگی هایی نیز می باشد قرار می گیرد. طراحی دکوراسیون و معماری داخلی شور و اشتیاق و آرامش را با استفاده از تکنیک ها و سبک های متعدد و طراحی های خلاقانه به کوچکترین و بی روح ترین فضاها باز می گرداند. این لوورها ساده بوده و می توان به راحتی روی نمای شیشه نصب نمود. درج آگهی در سایت کرج آگهی به دو صورت کاملاً رایگان و ویژه (با تعرفه ای مشخص) به راحتی قابل ثبت است.

طراحی نمای ساختمان فتوشاپ

این ساختمان در دو طبقه با پلان تیپ طراحی شده است . نرخ قیمتی این محصول با در نظر گرفتن هزینه خرید آن و ابعاد اجرای کار در کرج و سایر شهرها متغییر است. شرکت های اجرای نما درصدی را به عنوان حق مدیریت پیمان در اجرای پروژه طلب می کنند. تعداد بلوک های در نظر گرفته شده برای این سایت سه بلوک از هر سه تیپ می باشد .جمعا 9 بلوک در این سایت طراحی شده است . این بلوک ها در سه طبقه و هر طبقه سه واحد مسکونی طراحی شده اند . طرح نمای بیرونی این هتل که به بادبان افراشته یک کشتی شباهت دارد آن را در لیست منحصر به فردین هتل ها قرار می دهد. هال و پذیرایی ، نشیمن ، آشپزخانه ، سرویس بهداشتی و اتاق خواب جزوه ریز فضاهای این بلوک می باشند. که دارای پیچیدگی و اصالت است و به شدت به گذشته شهر سیدنی مرتبط می باشد. آجر یکی از مصالحی است که بصورت گسترده از گذشته در ساخت و سازها در ایرانی حضور داشته است. همانطور که می دانید ساخت کاهگل هم نیاز به تخصص خاصی ندارد و بنابراین هزینه زیادی هم ندارد. بر اساس نوع سیمان بکار رفته، روش ساخت ملات و مرحله ای اجرای پروژه هم متفاوت است.



    • جلوگیری از هدر رفتن زمان و هزینه ساخت نما



    • ثبات رنگی در طول زمان



    • آجر تایل نما



    • 3D exterior - Section curves 10min 44seg



    • 7-طراحی نما با توجه به کاربری ساختمان



    • مکان پروژه : شهر زووله، هلند




شما می توانید در صورت تمایل نمونه کارهای طراحی و اجرای نمای کامپوزیت توسط ما را که مطابق با جدیدترین ژورنال ها و نوآوری های جهانی در صنعت ساختمان می باشد، مشاهده بنمایید. نمونه های از این تولیدات توسط آنها می باشد. با توجه به این امر، نما باید به صورتی طراحی شده باشد که فقط یک صفحه ی دوبعدی نباشد و ارزش زیبایی دیگری نیز داشته باشد. راینو نیز عمدتا قابلیت های تری دی مکس را دارد با این تفاوت که از مکس، سریعتر و سبک تر می باشد. طراحی نما مجتمع مسکونی به سبک مدرن و با متریال سنگ و ترکیب رنگی گرم انجام شده است. استفاده از شیشه رنگی بعنوان یک متریال جزء لاینفک هر ساختمان محسوب می گردد. برش های طراحی شده برای هر تیپ ساختمان دو برش طولی و عرضی در مقیاس 1/100 می باشد . طراحی نما خشک - پست - - view website - بین دو لایه شیشه را می توان با گاز آرگون (عایق حرارتی) یا SF6(عایق صوتی) یا ترکیبی از این دو پر نمود. فضای بازی کودکان ، محل نشستن ، پارکینگ و فضای سبز جزوه بخش های تشکیل دهنده این سایت می باشند . از این رو، این خانه ی رویایی از یک ساختمان مسکونی معمولی به یک نقطه ی برجسته در شهر تبدیل شده است که از کیفیتی بی نظیر و ظاهری زیبا برخوردار می باشد.

برش های طراحی شده برای این مجتمع مسکونی ، به تفکیک و برای تیپ بلوک ها، جداگانه طراحی شده است . پروژه طراحی مجتمع مسکونی جزوه پروژه های پر طرفدار برای درس طرح ۴ به حساب می آید. سنگ هایی که در طراحی نما استفاده می شوند به دلیل بافت متراکم خود در مقابل آب مقاوم هستند. بلوک ها به طور اختصاصی دارای فضای سبز و دسترسی و پارکینگ خاص خود می باشند. از آنجا که گرمای خورشید و به نمای ساختمان ظاهری نامطلوب می بخشد از این رو لوورها مانند یک سایبان عمل می کنند که در نمای بیرون ساختمان استفاده می شود. در این نوع نما نخست، شبکه ای از پروفیل آلومینیومی که به آن ها لامل گفته می شود بر روی دیواره های خارجی ساختمان نصب خواهد شد. سپس بعد از قرار گرفتن شیشه ها در درون این کاست ها توسط پیچ و پرچ به لامل های آلومینیومی که بر روی دیوارهای خارجی ساختمان نصب شده اند، متصل می شوند. از ویژگی های مهم این سرامیک جذب کم آب می باشد. این سایبان منظره بیرونی را محدود نمی کند و تابش نور خورشید پا بر جاست اما از تابش مستقیم نور خورشید به ورودی ساختمان جلوگیری می کند و به گونه ای تابش را تنظیم می کند.

 

موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۱۸ دی ۱۳۹۸ | ۰۸:۰۶:۴۰ | نویسنده : مهندس معمار | نظرات (0)نظرات (0)

طراحی نمای ساختمان

ضوابط مربوط به در و پنجره صنعتی و با ابعاد مدولار در مبحث الزامات عمومی ساختمان (مبحث ۴) آورده شده است. تغییرات اساسی و کلی در پلان کافه، تعریف فضای VIP و فضای کافه، طراحی و اجرای فضای بار، طراحی و تعیبه سرویس های بهداشتی-جانمایی تجهیزات آشپزخانه و تمام تجهیزات صنعتی شامل تاپینگ، فر، تنور، قهوه سازها، میکسر ها و …. فصل اول این مجموعه مروری بر اصول طراحی سایت پلان و بررسی حدود اربعه (چهار بر پلان) همسایگی های پلان اصلی با مجاورتهای موجود جهت آنالیز ارتفاع نما و ضوابط بازشوها در طراحی نمای ساختمان میباشد. برای ثبت آگهی رایگان ساختمانی در سایت ساختمان سازها کلیک کنید! نورپردازی نمای ساختمان نیز اهمیت زیادی برخوردار است و شما می توانید به کمک انواع نورهای مخفی و رنگی و … برای نما ساختمان نورپردازی متفاوت و ایده آلی را طراحی کنید. در پشت سرامیک ها نیز توری فلزی و یا پلاستیکی قرار داده می شود تا از در صورت جدا شدن آن ها از ساختمان، از سقوط و شکسته شدنشان جلوگیری شود. در این روش سرامیک ها با فاصله بسیار کمی از یکدیگر ( چند میلیمتر) نصب می شوند تا در صورت انقباض و انبساط از شکسته شدن آن ها جلوگیری شود.

من با خرید این آموزش چه چیزی دریافت میکنم؟

ابتدا گیره های آهنی بر روی ساختمان نصب می شود و بعد سرامیک بر روی نما، به گیره ها متصل می شود. طراح به تناسبات انسانی در طراحی نما، به ویژه در طبقات همکف تا سوم، توجه داشته باشد. نما حاکی از موقعیت فرهنگی سازندگان ساختمان است و نشانگر میزان نظم طرح ساختمان، امکانات و ذوق تزیین و خانه آرایی طراح و مالک است. ساختمان امروزه یک موجود منزوی نیست که تمام توجه طراح و مالک به آن جلب شود بلکه باید با حفظ شخصیت و اعتبار خود عنصری از یک جامعهٔ وحدت یافته باشد. ۲- از آینه های تزئینی برای اضافه کردن نور به فضای زندگی خود استفاده کنید: اهمیت و تاثیر استفاده از آینه در محیط های کوچک بر هیچکس پوشیده نیست. نصب آینه ها باید در نقطه مقابل پنجره ها صورت گیرد، با انجام این کار، نور منعکس شده و فضای اتاق بیشتر روشن می شود. پرداخت به صورت خالص می باشد . من نمی دونم چطور قراره موفق بشم، چیزی که میدونم اینه که به هیچ وجه قرار نیست بازنده باشم! من با خرید این آموزش چه چیزی دریافت میکنم؟ نما چوبی: بی شک چیزی به اندازه چوب نمی تواند نمای یک ساختمان را زیبا و جذاب نشان دهد. با مشاهده آبنما با طراحی های زیبا احساس شور و نشاط در شما زنده می شود و هم چنین صدای آب در فضای بیرون به شما احساس آرامش و نشاط می دهد.



    • تماس تلفنی ( ۰۲۱۲۲۸۸۸۰۵۳)



    • نمای لوور آلمینیومی



    • 3- نصب سمنت برد



    • قیمت بیلت آلومینیومی



    • محتوا بیشتر از خدمات



    • امکان استفاده از شیشه ۲ یا ۳ جداره



    • جذابیت نمای شب مغازه و جذب مشتری




علاوه بر این ویژگی نفوذ ناپذیری و مقاومت در برابر رطوبت نیز باعث شده است تا اجرای نمای چوبی با ترمو پارت بتواند یکی از گزینه های ایده آل شرکت ها و سازمان های مختلف برای زیباسازی دکوراسیون محیطی باشد. همچنین احتمال تأثیرگذاری جاذبههای مغناطیسی موجود در خاک نیز وجود دارد، که بسیار نادر است. اکسید مغناطیسی آهن نوعی کانی آهن است یک نام دیگر آن ماگنتیت است. تیغه نشانه روی و عدسی چشمی: تیغه ایست که بالای آن شکاف کوچکی همانند شکاف درجه اسلحه است و با زاویه ۴۵ درجه نسبت به صفحه مدرج قرار میگیرد و در موقع گرا گرفتن با کمک تار موئی بکار میرود. نخستین قسمتی از ساختمان که موردتوجه قرار میگیرد و در دید عموم است نمای ساختمان است. بعضی از نخستین قطبنماها تکههای اکسید مغناطیسی آهن بودهاند که بر قطعات چوبی یا چوبپنبه قرار داشتند و در یک ظرف آب شناور بودند. قطب نماهای مغناطیسی جدید کشتیها معمولاً از چند آهنربا ساخته شده که بر روی یک قرص مسطح به نام صفحه قطبنما طراحی نما سنگ نصب شدهاست. کشور ایران منطقه ای زلزله خیز است و تجربه های تلخ و تأسف بار در تخریب نماهای ساختمانی منجر به این شده است که ضوابط سختگیرانه و معقولی برای اجرای نمای ساختمانی وضع شود. این پلان 3 طبقه مناسب زمین های با ابعاد محدود است و اسکلت بتنی طراحی شده است.

همچنین در نرم افزار Revit Architecture ، می توان متره و برآورد مصالح نماهای اجرایی، خروجی نما، پلان ها و دتایل ها را نیز انجام داد. برای نمای ساختمان میتوان از مصالح مختلفی مانند آجر نما، انواع سیمانکاری، انواع سنگ، انواع دانههای سنگی رنگی با چسبهای مخصوص یا انواع ورقهای فلزی آلومینیم و… استفاده میشود. هزینه طراحی نما، به عوامل زیادی بستگی دارد که یکی از این عوامل، تعداد برهای نمای ساختمان (شرقی، غربی، شمالی یا جنوبی) است. هزینه اجرای نمای مونولیت در مقایسه با سایر نماهای ساختمانی از جمله سنگ, طراحی نما متری چند؟ شیشه و کامپوزیت بسیار پایین تر است اما ایمنی آن بالاتر از دیگر نماهاست. نماهای سیمانی با نام های مختلفی از جمله نمای رومی، نمای چکشی، نمای تیشه ای، نمای کلنگی، نمای سیمان شسته، نمای کمچه ای و نمای تگری شناخته می شوند. به دلیل انجام محاسبات سازه ای و دیتیلینگ قبل از اجرای نمای خشک می توان نمای خشک را از نوع سیستم های خود ایستا در نظر گرفت . طراحی و اجرای نمای ساختمان نه تنها از نظر زیبایی حائز اهمیت می باشد، بلکه از نظر ایمنی نیز بسیار مهم است. امروزه طراحی نمای ساختمان نیز هم رده و حتی بالاتر از طراحی نمای داخلی ساختمان قرار گیرد. در اجرای نمای ساختمان توجه به عوامل جوی در حین اجرای نما از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سقف و ستون ها در این سبک دارای اهمیت فروانی می باشند در واقع هر چقدر ارتفاع سقف و ستون ها بلندتر باشد عظمت آن بیشتر و جلال شکوهی دوچندان خواهد داشت. جذاب تری نکته در آبنما موزیکال هماهنگی آب با هر موزیکی می باشد(از اذان گرفته تا موسیقی های ریتم تند) در اوایل پیدایش آبنما موزیکال برای هر موسیقی آبنما را برنامه نویسی می کردند . کاغذ دیواری گلدار، فضا را کوچک نشان می دهد. همه عناصری شاخص باید در تاریکی فضا توسط نورپردازی روشن شوند. طراحی فضایی با انعطاف پذیری بالا و تنوع پذیر از لحاظ چیدمان و آرایش سطوح می تواند کارکردهای مختلفی را بپذیرد و این در حالی است که مخاطب احساس رضایت بیشتری از فضا خواهد داشت. با وجود سرعت بالا و هزینه کمتر ، بدلیل معایب آن روش H & L در میان سازندگان ساختمان فراگیر نشده است . مساحت نما: تعداد طبقات و بزرگی برِ ساختمان نیز بدون شک از جمله عوامل تاثیرگذار بر روی هزینه نمای خشک ساختمان هستند. ترفندهای معروف طراحی داخلی و طراحی نما وجود دارد که طراحان از آن استفاده می کنند که شما نیز می توانید با کمترین تلاش و هزینه به راحتی آن را انجام دهید. حتی استفاده از یک فرش قدیمی نیز می تواند در تحقق این امر به شما کمک کند.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۱۸ دی ۱۳۹۸ | ۰۷:۳۵:۰۴ | نویسنده : مهندس معمار | نظرات (0)نظرات (0)

4 مصالح کاربردی در طراحی نمای ساختمان

از مزایای کامپوزیت می توان به وزن سبک، استحکام بالا و مقرون به صرفه بودن آن ها اشاره کرد. شرکت بهین نما گستر صفاهان در سال 1390 تاسیس گردید و فعالیت خود را با این عنوان در زمینه فروش و اجرای نمای ساختمان آغاز کرد. ما برای پیشرفت در طراحی نمای ساختمان همیشه در تلاشیم تا با بکار گیری از تکنولوژی های برتر طراحی نما بهترین نتیجه را برای مشتریان رقم زنیم. ضرورت دارد که در پایان این مرحله تمام جزئیات مورد بررسی و بازرسی قرار گیرند تا تا احتمال بروز خطا در این مرحله به صفر برسد. ولی این نکته از تفاوت های اصلی طراحی نما کلاسیک و مدرن است. سمنت برد (پانل سیمانی الیاف دار) از مخلوط یکدست سیمان پورتلند، الیاف فرآوری شده سلولز، سیلیکا کوارتز ریز و سایر افزودنیهای معدنی با استفاده از فرآیندهای پیچیده و تحت کنترل دیجیتالی تولید میشود. با توجه به وجود انواع برندهای ورق کامپوزیت،ابتدا لازم است با توجه به نیاز فنی پروژه و در نظر گرفتن محدودیت های مالی، برند خاصی انتخاب گردد. توضیحات کامل را می توانید در مطالب ارائه شده پیرامون سنگ های ساختمانی در همین وبسایت مطالعه فرمایید. که مته 8 عمدتا جهت سنگ های عریض و مته 6 جهت سنگ هایی با عرض کم (قاب پنجره ها ،ستون ها و …) .

طراحی نما جنوبی

لذا طرح ساده و با در نظر گرفتن کلیات نما میبایست آماده گردد که رنگ بندی ورق های کامپوزیت، و فرم ها در این طرح بیشتر حائز اهمیت است. گاها در ساختمان های کمتر از 4 طبقه قسمت تاج طبقه ای را در بر نمیگیرد و صرفا قسمت جانپناه برای تاج اختصاص میابد. در نمای کرتین وال فیس کپ نصب شیشه ها از بیرون ساختمان صورت می پذیرد. در این روش تقریبا تمامی عملیات ماشین کاری و مونتاژ سازه اصلی نمای کرتن وال و حتی مونتاژ اتصالات . این نوع شیشه در تمامی پروفیل های آلومینیومی ، چوبی و یو پی وی سی قابل استفاده و دارای کاربرد گسترده ای است. 40 بوده و در سازه های سنگین تر جهت تقویت سازه زیرسازی، در کمربندی ها از پروفیل هایی با ابعاد و سایز بزرگتر استفاده می گردد. 6. رنگ آن با ثبات باشد و در برابر بخارها و گازها و پرتو آفتاب پایدار باشد. پانل بتنی با بافت، ابعاد و رنگ مختلف موجود می باشد. فواصل شیشه رنگی ها با یکدیگر چنان نزدیک بوده که فریم فولادی حائل قابهای آلومینیومی از نمای روبرو دیده نخواهد شد. هر کدام از این انواع نماهای شیشه ای به شکل خاصی طراحی و اجرا می شوند. نمای شیشه ای ساختمان انواع مختلفی دارند که شامل نمای کرتین وال ، سیستم یونیتایز و نمای اسپایدر هستند.



    • حفاظت از قسمت داخلی ساختمان و به طور کلی چارچوب اصلی



    • حداقل ضخامت سطح تراز در زیرسازی باید ۳ سانتیمتر باشد



    • خدمات تعمیرات در نمای ساختمان در صورت آسیب و تخریب



    • روش یوچنل یا رو کار



    • 18- شرکت پرشین سیویل شاهوار




در این سیستم ابتدا سطح نما بصورت شبکه بندی کامل زیر سازی شده و پروفیل های آلومینیومی فریم نما روی این شبکه بندی قرار می گیرند. برخی از شیشه ها و یا پروفیل ها و طراحی که برای نمای شیشه ای انجام می گیرد، دارای کیفیت پایینی است و دارای قیمت تمام شده پایین هم هست. ولی امروزه استفاده از نمای شیشه ای ساختمان امری عجیب نیست و بسیاری از ساختمان ها از شیشه در ساخت نمای بیرونی خود استفاده می کنند. • در حال حاضر ستونها و سقف اول ساختمان اصلی و سرایداری اجرا شده و قابل تغییر نیست ولی بقیه جزییات موجود در پلان متناسب با طرح حجم و نما قابل تغییر است. سه بعدی حرفه ای پروژه معماری هتل توسط نرم افزار رویت طراحی شده است ولی متاسفانه رندر موجود نیست و باید رندر گرفته شود. سایت پلان پروژه معماری هتل حال حاضر محدوده وسیعی را در بر گرفته و طراحی آن بسیار زیبا و کامل انجام گرفته است . در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان با واردات تکنولوژیهای متعدد در صنعت آجر به مصالح نوینی دست پیدا کردهاند که ازلحاظ سایز و کیفیت یک سر و گردن نسبت به محصولات قدیمی بالاتر هستند. بام پوستهای است که بر سر ساختمان قرار دارد. اولین آیتمی که میبایست مورد دقت قرار گیرد، پیشینه فنی عوامل اجرایی است.

اجرای نما کامپوزیت کرج

برای اجرای نمای کامپوزیت، میبایست طرح سه بعدی نما قبل از اجرا آماده شده باشد. استفاده از این نوع نمای شیشه ای ساختمان مزایای متعددی دارد که توضیح پیرامون آن ها از حوصله این بحث خارج است. در این پلان باغ شهری فضاها تفکیک شده و فضاهای مستقلی برای تفریح و زندگی در نظر گرفته شده .این پکیج شامل پلان معماری و نما و لندسکیپ می باشد. در سال های اخیر پس از مطرح شدن دوباره اهمیت فضاهای عمومی و ارزش زندگی شهری، نما اهمیت دوباره ای یافته است. بیشتر سلیقه طراح در طراحی نما است که با بازی کردن با این فضاهای مجاز می تواند طرحی را خلق کند که ضمن زیبایی بصری هماهنگی لازم با بدنه شهری را نیز داشته باشد. نرم افزار 3dmax را محبوب ترین نرم افزار طراحی 3d در معماری میتوان نامید و بسیاری از دانشجویان و مهندسان معماری برای یادگیری این نرم افزار و پلاکین v-ray حذب کلاس هایی با قیمت های گذاف می شوند. طراحی و اجرای نما از مهم ترین بخش های کار معماری می باشد. در این مطلب با مدرن ترین و شیک ترین طراحی های نمای ساختمان ۲ طبقه آشنا شدید. حتما شما هم با ساختمان هایی در شهر برخورد کرده اید که روی هر بالکن یک کولر آبی وجود دارد.

2. قابلیت صیقل خوردن و برش را داشته باشد.

چهره شهر ما وابسته به همین بالکن های مسکونی است. ولی شما می توانید در بالکن واحد خود گلدان هایی را قرار دهید. 2. قابلیت صیقل خوردن و برش را داشته باشد. لوور قابلیت چرخش با زاویه مشخصی را دارد به همین علت امکان تنظیم و کنترل نور و سایه را برای کاربر ایجاد می کند. در پایان هم شما یاد می گیرید که چگونه نورپردازی و تنظیم روشنایی، تنظیمات دوربین و تنظیمات رندر نهایی را برای به دست آوردن رندر های سریع و در عین حال نتایج چشمگیر انجام دهید. حال تصور کنید که نمای ساختمان شما پوشیده شده از گل و گیاهان طبیعی است. حال شما در طراحی نما می توانید چند کد بیرون آمدگی داشته باشید. توجه داشته باشید که طراحی نمای بیرونی ساختمان باید با سبک معماری داخلی آن همخوانی و مطابق داشته باشد. نوع معماری نمای ساختمان باید به گونه ای باشد که با ساختمان های همجوار و فضای شهری تناسب داشته و با نوع کاربری ساختمان و محل و هویت منطقه ای که در آن قرار گرفته است سازگاری داشته باشد . که عمده آنها، سنگ تراورتن می باشد که با کمک و استفاده از تنوع رنگ این سنگ ها می توان تناسب و هماهنگی را در نمای مدرن بوجود آورد.

گروه کاهگل شهرنگ با چند سابقه و تجربه کاری و نیز با کادر مجرب در زمینه اجرا و فروش کاهگل مصنوعی (مدرن) و طبیعی آماده ارائه خدمات به شما هموطنان عزیز در هر شهری از ایران است. با توجه به تصاویری که مشاهده نمودید, یکی از فاکتورهای مهم در زیبایی نمای بیرونی ساختمان ها, تعرفه طراحی نما نظام مهندسی اجرای حرفه ایی آن ها می باشد. اجرای نمای مینرال با سه کیفیت متفاوت. ۵- پس از نصب و اجرای نمای سرامیک خشک، کیفیت کل نما مورد بررسی و آزمایش قرار بگیرد. به دلیل بالا بودن هزینه های تعمیر نمای ساختمان ، اجرای نما باید بگونه ای باشد که کیفیت خود را از لحاظ رنگ و دوام برای مدت زمان طولانی بتواند حفظ نماید . طراحی و اجرای نماهای رومی در چند سال اخیر با استقابل چشم گیر مردم روبرو شد و بسیاری از مردم برای ساختمان های خود اولیت اول را نمای رومی در نظر میگیرند. بهتر است بدانید که در زمان های گذشته معمولا از انواع قیر و گونی های مختلف جهت عایق بندی استفاده می کردند که با پیشرفت کردن علم معمولا از ایزوگام ها استفاده می کنند. یکی از پرکاربردترین نماهای ساختمان ، نماهای فریم لس است که زیبایی، آب بندی مناسب، نصب ساده و بار گذاری مناسب را به صورت یکجا ارائه می دهد.

این نما یکی از پرکاربردترین نمای بهکاررفته در ساختمان است. در مرحله بعد، از الگوی فخرومدین برای کنترل نورورودی و سایه به داخل ساختمان، در پوسته دوم استفاده می شود. به صورت کلی، استفاده از شیشه در نمای ساختمان، فارغ از نوع بکارگیری آن، می تواند مزایای مختلفی برای ساختمان شما به همراه بیاورد. به عبارت بهتر نباید با نورهای مختلف پدیده شلوغی یا آلودگی نوری ایجاد شود بلکه باید با منابع ملایم و مناسب یک منظره زیبا از نمای خارجی ساختمان در شب ایجاد نمود. شما می توانید با نگهداری از چند گلدان مختلف در فصول مختلف سال زیبایی را به نمای ساختمان خود هدیه دهید. برشهای پروژه دانشجویی طراحی هتل شامل دو برش طولی و عرضی از قسمتهای مهم هتل زده شده است. برای پروژه طراحی هتل ۲ نمای شمالی و جنوبی طراحی شده است . نمای ساختمان به صورت مدرن اجرا شده و جنس نما از سنگ تراورتن می باشد که به زیبایی طراحی شده.پلان مسکونی اتوکد در زمینی به مساحت 350 مترمربع که توسط تیم خانه معمار آماده شده است. حتی شهرداری اکثر شهرها و مناطق کشور از مهندسین و کارفرماهای ساختمانی سه بعدی طراحی نمای ساختمانی را درخواست میکنند تا پروانه ساخت را صادر نمایند .

عموم ساختمان های تجاری تمایل دارند تا از بیرون و از خیابان اطراف نیز بخشی از محیط داخلی ساختمان و فروشگاه ها قابل رویت باشند. نمای ساختمان یکی از مهمترین قسمت های طراحی است زیرا رابط بین دو فضای داخلی و خارجی در ساختمان است که وظیفه حفاظت محیط داخل از محیط بیرون را دارد و در واقع چهره ساختمان است. نمای کلاسیک ساختمان یکی از نماهای پرطرفدار برای اجرا در ساختمانهای مسکونی است. نمای فریم لس بدلیل عدم دیده شدن فریم ها در نما مورد استقبال سازندگان ساختمان قرار گرفته است و یکی از بهترین گزینه ها در ترکیب با نمای کامپوزیت برای بازسازی نمای ساختمان میباشد. شیشه جزو نماهایی است در چند سال اخیر با پیشرفتهای چشمگیری روبرو بوده و در دهه ۸۰ بیشتر ساختمانهای ساخته شده دارای نمای شیشهای بودند. نمای شیشه ای ساختمان به عنوان یک طراحی جدید در صنعت و هنر معماری شناخته شده و در سال های اخیر هم طرفداران زیادی پیدا کرده است. هنگاهی که صحبت از طراحی داخلی و نمای بیرونی ساختمان ۵ طبقه به میان می آید ممکن است ذهن ما به صورت ناخداگاه به سمت آپارتمان های به اصطلاح قوطی کبریتی هدایت شود. در این پلان دسترسی از سمت شمال (وردی از سمت ساختمان)بوده و در سه طبقه طراحی گردیده است .لازم به ذکر است که این نقشه دارای فایل دکوراسیون و نما نیز می باشد.

قیمت اجرای نما ساختمان

برای اطلاعات بیشتر در مورد اجرای نمای طرح چوب - اینو ببین - صفحه خود ما را بررسی کنید.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۱۸ دی ۱۳۹۸ | ۰۶:۰۶:۰۵ | نویسنده : مهندس معمار | نظرات (0)نظرات (0)
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By 123blog.ir:.