طراحی و اجرای نما

طراحی و اجرای نما

طراحی و اجرای نما

طراحی نمای ساختمان

ضوابط مربوط به در و پنجره صنعتی و با ابعاد مدولار در مبحث الزامات عمومی ساختمان (مبحث ۴) آورده شده است. تغییرات اساسی و کلی در پلان کافه، تعریف فضای VIP و فضای کافه، طراحی و اجرای فضای بار، طراحی و تعیبه سرویس های بهداشتی-جانمایی تجهیزات آشپزخانه و تمام تجهیزات صنعتی شامل تاپینگ، فر، تنور، قهوه سازها، میکسر ها و …. فصل اول این مجموعه مروری بر اصول طراحی سایت پلان و بررسی حدود اربعه (چهار بر پلان) همسایگی های پلان اصلی با مجاورتهای موجود جهت آنالیز ارتفاع نما و ضوابط بازشوها در طراحی نمای ساختمان میباشد. برای ثبت آگهی رایگان ساختمانی در سایت ساختمان سازها کلیک کنید! نورپردازی نمای ساختمان نیز اهمیت زیادی برخوردار است و شما می توانید به کمک انواع نورهای مخفی و رنگی و … برای نما ساختمان نورپردازی متفاوت و ایده آلی را طراحی کنید. در پشت سرامیک ها نیز توری فلزی و یا پلاستیکی قرار داده می شود تا از در صورت جدا شدن آن ها از ساختمان، از سقوط و شکسته شدنشان جلوگیری شود. در این روش سرامیک ها با فاصله بسیار کمی از یکدیگر ( چند میلیمتر) نصب می شوند تا در صورت انقباض و انبساط از شکسته شدن آن ها جلوگیری شود.

من با خرید این آموزش چه چیزی دریافت میکنم؟

ابتدا گیره های آهنی بر روی ساختمان نصب می شود و بعد سرامیک بر روی نما، به گیره ها متصل می شود. طراح به تناسبات انسانی در طراحی نما، به ویژه در طبقات همکف تا سوم، توجه داشته باشد. نما حاکی از موقعیت فرهنگی سازندگان ساختمان است و نشانگر میزان نظم طرح ساختمان، امکانات و ذوق تزیین و خانه آرایی طراح و مالک است. ساختمان امروزه یک موجود منزوی نیست که تمام توجه طراح و مالک به آن جلب شود بلکه باید با حفظ شخصیت و اعتبار خود عنصری از یک جامعهٔ وحدت یافته باشد. ۲- از آینه های تزئینی برای اضافه کردن نور به فضای زندگی خود استفاده کنید: اهمیت و تاثیر استفاده از آینه در محیط های کوچک بر هیچکس پوشیده نیست. نصب آینه ها باید در نقطه مقابل پنجره ها صورت گیرد، با انجام این کار، نور منعکس شده و فضای اتاق بیشتر روشن می شود. پرداخت به صورت خالص می باشد . من نمی دونم چطور قراره موفق بشم، چیزی که میدونم اینه که به هیچ وجه قرار نیست بازنده باشم! من با خرید این آموزش چه چیزی دریافت میکنم؟ نما چوبی: بی شک چیزی به اندازه چوب نمی تواند نمای یک ساختمان را زیبا و جذاب نشان دهد. با مشاهده آبنما با طراحی های زیبا احساس شور و نشاط در شما زنده می شود و هم چنین صدای آب در فضای بیرون به شما احساس آرامش و نشاط می دهد.



    • تماس تلفنی ( ۰۲۱۲۲۸۸۸۰۵۳)



    • نمای لوور آلمینیومی



    • 3- نصب سمنت برد



    • قیمت بیلت آلومینیومی



    • محتوا بیشتر از خدمات



    • امکان استفاده از شیشه ۲ یا ۳ جداره



    • جذابیت نمای شب مغازه و جذب مشتری




علاوه بر این ویژگی نفوذ ناپذیری و مقاومت در برابر رطوبت نیز باعث شده است تا اجرای نمای چوبی با ترمو پارت بتواند یکی از گزینه های ایده آل شرکت ها و سازمان های مختلف برای زیباسازی دکوراسیون محیطی باشد. همچنین احتمال تأثیرگذاری جاذبههای مغناطیسی موجود در خاک نیز وجود دارد، که بسیار نادر است. اکسید مغناطیسی آهن نوعی کانی آهن است یک نام دیگر آن ماگنتیت است. تیغه نشانه روی و عدسی چشمی: تیغه ایست که بالای آن شکاف کوچکی همانند شکاف درجه اسلحه است و با زاویه ۴۵ درجه نسبت به صفحه مدرج قرار میگیرد و در موقع گرا گرفتن با کمک تار موئی بکار میرود. نخستین قسمتی از ساختمان که موردتوجه قرار میگیرد و در دید عموم است نمای ساختمان است. بعضی از نخستین قطبنماها تکههای اکسید مغناطیسی آهن بودهاند که بر قطعات چوبی یا چوبپنبه قرار داشتند و در یک ظرف آب شناور بودند. قطب نماهای مغناطیسی جدید کشتیها معمولاً از چند آهنربا ساخته شده که بر روی یک قرص مسطح به نام صفحه قطبنما طراحی نما سنگ نصب شدهاست. کشور ایران منطقه ای زلزله خیز است و تجربه های تلخ و تأسف بار در تخریب نماهای ساختمانی منجر به این شده است که ضوابط سختگیرانه و معقولی برای اجرای نمای ساختمانی وضع شود. این پلان 3 طبقه مناسب زمین های با ابعاد محدود است و اسکلت بتنی طراحی شده است.

همچنین در نرم افزار Revit Architecture ، می توان متره و برآورد مصالح نماهای اجرایی، خروجی نما، پلان ها و دتایل ها را نیز انجام داد. برای نمای ساختمان میتوان از مصالح مختلفی مانند آجر نما، انواع سیمانکاری، انواع سنگ، انواع دانههای سنگی رنگی با چسبهای مخصوص یا انواع ورقهای فلزی آلومینیم و… استفاده میشود. هزینه طراحی نما، به عوامل زیادی بستگی دارد که یکی از این عوامل، تعداد برهای نمای ساختمان (شرقی، غربی، شمالی یا جنوبی) است. هزینه اجرای نمای مونولیت در مقایسه با سایر نماهای ساختمانی از جمله سنگ, طراحی نما متری چند؟ شیشه و کامپوزیت بسیار پایین تر است اما ایمنی آن بالاتر از دیگر نماهاست. نماهای سیمانی با نام های مختلفی از جمله نمای رومی، نمای چکشی، نمای تیشه ای، نمای کلنگی، نمای سیمان شسته، نمای کمچه ای و نمای تگری شناخته می شوند. به دلیل انجام محاسبات سازه ای و دیتیلینگ قبل از اجرای نمای خشک می توان نمای خشک را از نوع سیستم های خود ایستا در نظر گرفت . طراحی و اجرای نمای ساختمان نه تنها از نظر زیبایی حائز اهمیت می باشد، بلکه از نظر ایمنی نیز بسیار مهم است. امروزه طراحی نمای ساختمان نیز هم رده و حتی بالاتر از طراحی نمای داخلی ساختمان قرار گیرد. در اجرای نمای ساختمان توجه به عوامل جوی در حین اجرای نما از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سقف و ستون ها در این سبک دارای اهمیت فروانی می باشند در واقع هر چقدر ارتفاع سقف و ستون ها بلندتر باشد عظمت آن بیشتر و جلال شکوهی دوچندان خواهد داشت. جذاب تری نکته در آبنما موزیکال هماهنگی آب با هر موزیکی می باشد(از اذان گرفته تا موسیقی های ریتم تند) در اوایل پیدایش آبنما موزیکال برای هر موسیقی آبنما را برنامه نویسی می کردند . کاغذ دیواری گلدار، فضا را کوچک نشان می دهد. همه عناصری شاخص باید در تاریکی فضا توسط نورپردازی روشن شوند. طراحی فضایی با انعطاف پذیری بالا و تنوع پذیر از لحاظ چیدمان و آرایش سطوح می تواند کارکردهای مختلفی را بپذیرد و این در حالی است که مخاطب احساس رضایت بیشتری از فضا خواهد داشت. با وجود سرعت بالا و هزینه کمتر ، بدلیل معایب آن روش H & L در میان سازندگان ساختمان فراگیر نشده است . مساحت نما: تعداد طبقات و بزرگی برِ ساختمان نیز بدون شک از جمله عوامل تاثیرگذار بر روی هزینه نمای خشک ساختمان هستند. ترفندهای معروف طراحی داخلی و طراحی نما وجود دارد که طراحان از آن استفاده می کنند که شما نیز می توانید با کمترین تلاش و هزینه به راحتی آن را انجام دهید. حتی استفاده از یک فرش قدیمی نیز می تواند در تحقق این امر به شما کمک کند.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۱۸ دی ۱۳۹۸ | ۰۷:۳۵:۰۴ | نویسنده : مهندس معمار | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By 123blog.ir:.