طراحی و اجرای نما

طراحی و اجرای نما

طراحی و اجرای نما

طراحی و نصب آبنما در حیاط و فضاهای باز دیگر -

اینکه ساختمان شما مسکونی باشد یا اداری، طراحی نما متفاوت صورت می گیرد. با اینکه کاهگل ماده ای فشرده نیست، دوام و استقامت آن واقعا قابل تفکر است. این بدان معناست که کیفیت طراحی نمای یک بنا نه تنها در زیبایی آن بنا، که در سطح شهری نیز تاثیرگذار است. تکیه گاه نما و اتصال آن به سازه باید توانایی انتقال بار به سازه را داشته باشد. برای انواع نمای شیشه ای می توان نمای اسپایدری را نام برد که به صورت کامل در زیر توضیح داده شده. همچنین امکان استفاده بسیار آسان از انواع عایق های ساختمانی در این فضانیز وجود دارد. با دانلود اتوکد نما رومی می توانید چندین نمونه طرح رومی اجرا شده و چندین نمونه از ساختمان های تاریخی با نمای رومی را مشاهده کنید و اصول و تناسبات آن در طرح های خود استفاده نمایید. این فایل قابل ویرایش و چاپ بوده و از اجزا و آبجکت های آن می توانید برای پرزانته طرح های حرفه ای و پروژه های دانشجویی خود استفاده کنید. 3. سومین ویژگی از ویژگی های مهم نمای رومی، در رابطه با دیوارها هست. برخی موارد مانند عدم استفاده از نماهای تمام شیشه ای (سطح شیشه خور نما از ۶۰ درصد بیشتر نشود) یا تمام فلزی و عدم استفاده از رنگ های نامتعارف، در دسته پرهیز در ضوابط طراحی نمای ساختمان قرار می­گیرند.

اجرای نما با سیمان

این شیروانی ها به صورت چتر روی ویلای شما قرار می گیرند و جلوه خاصی را به ویلای شما می دهند. برای نصب پین ، وسیله یا مهارت خاصی نیاز نیست. نمای ساختمانهای واقع در سطح کاربری I با با توجه نوع کاربرد آنها نیاز به طرح لرزه ای ندارد. یک اتاق نشیمن در پشت باغ واقع شده و به وسیله پرده هایی از باغ جدا شده است. در واقع این روزها نمای رومی ساخنمان با سنگ تراورتن یا همان نمای رومی ساختمان به دلایل متعدد از جمله وجود ذخایر سنگ تراورتن و … مورد دقت قرار گرفته است . بنابر رویکرد استانداردها به طور معمول جدار خارجی ساختمان مورد ارزیابی در مقابل ضربه قرار میگیرد. این جدار میتواند شامل دیوار خارجی و نمای چسبیده به آن بوده یا شامل نما و سازه مجزای نگهدارنده نما که به آن متصل است باشد. تمامی فایل های اتوکدی نما ها توسط موسسه آکادمیکال ویرایش و جمع آوری شده است. بسیاری از بناهای مدرن با داشتن حجم های خاص و نوآورانه، دیگر نیازی به طراحی نما به عنوان یک فرایند مجزا ندارند. 2. نکته دیگر در نورپردازی توجه به رنگ ها و شدت نورها می باشد که فاکتوری مهم در طراحی نورپردازی ساختمان های مدرن است.

در این بخش 6 فایل اتوکد نمای رومی برای دانلود قرار داده شده است که در میان این فایل ها، نمای ساختمان های کلاسیک رومی و اروپایی و نیز نمونه هایی از نماهای رومی اجرا شده قرار داده شده است. به دلیل ظرافت و زیبایی نمای چوب ترمووود، کاربردهای مختلفی دارد و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. اسپایدر : نمای اسپایدر معمولا شیشه لمینت شده ای دارد متشکل از دو لایه شیشه سکوریت 6 میلیمتر فلوت استاندارد درجه یک و در لایه طلق که در مجموع 52/1میلیمتر و در بین دو شیشه سکوریت قرار می گیرد. ۸۰ میلیمتر از ساختمان گرفته شده و براکتهای آهنی (به شکل نبشی) بر روی بر روی آن جوش شده و سپس نبشیهای آلومینیومی که سوراخهایی شیار شکل دارند به این براکتها پیچ میشوند. نمای کرتین وال یکی از زیباترین نماهای مدرنی است که با توجه به کاربرد شیشه و آلومینیوم در آن از شرایط و ویژگیهای منحصر به فردی برخوردار می باشد. محدوده کاربرد نشریه شماره ۷۱۴ نماهای ساختمانی است. بنابراین نشریه شماره ۷۱۴ با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی تهیه و تنظیم شد. در صورتی که قصد طراحی نما به صورت حرفه ای را دارید به شما توصیه میکنی بهمراه این مجموعه دو مجموعه زیر را نیز یکجا تهیه نمایید. در صورتی که رساله با موضوعی خاصی را داشتید میتوانید با مجموعه های بالا تعویض نمایید.

  • هدر دادن سرمایه
  • سیستم روشنایی پیشرفته و اجرای سیستم گرمایش از کف
  • ساختار و جنس دیواری که سنگ بر روی آن قرار گرفته
  • روش اجرای مینرال پاششی

این ضوابط در صورتی باعث پایداری نما میشود که سازه ساختمان و دیوارهای پشتیبان نما در صورت وجود، ضوابط سازهای استاندارد ۲۸۰۰ با توجه به اهمیت ساختمان را تامین نمایند. همچنین تغییر مکانها و جابجاییهای نسبی سازه نیز باید در محدوده تامین ضوابط سازهای استاندارد ۲۸۰۰ باشد. در غیر این صورت، آسیبهای وارده به قاب سازهای و دیوارهای نگهدارنده نما باعث آسیب دیدن و خرابی نما میشود. در غیر این صورت رعایت ضوابط این دستورالعمل به تنهایی از وقوع آسیب به نما جلوگیری نمیکند. نکته ای که بسیار حائز اهمیت است این است که قبل از اجرای آبنما، عایق بندی به طور کامل صورت پذیرد. باتوجه به این توضیحات سوال اساسی این است که نحوه مواجهه و برخورد با نمای رومی باید چگونه باشد؟ برای این که بهترین آبنما را در ترکیب با فضای حیاط خود انتخاب کنید، باید به نکات و اصول مختلفی توجه داشته باشید. ما در گروه معماری زردستان با گروهی متشکل از معماران خلاق، بهترین و مناسب ترین خدمات طراحی نما را به شما ارائه خواهیم داد. آسان می نماید.بنابراین معماران و طراحان نمای ساختمان هاباترکیب این متریال دست بازتری درایجاد زیبایی وهماهنگی خواهند داشت.لازم به ذکرمی باشد سفال تراکوتا از پایه رنگ های کرم، اُخرایی، قهوه ای و مشکی موجود می باشد .

از جمله ویژگی های نصب خشک نما تراکوتا می توان مقاومت در برابر تغییرات دمایی ووجود حالت ارتجاعی در سیستم نصب خشک سفال تراکوتا نام برد. طراحی نما ویلایی دوبلکس این سیستم از جدترین سیستم های اجرای نمای سنگ خشک است. این سیستم دارای قابلیت رگلاژ کامل نسبت به روش ثابت آهن و همچنین به علت استفاده از آلومینیوم، سازه سبکتر نسبت به روش ثابت آهن میباشد. بخشی از پروژه بازسازی، طراحی نمای بسیار جذاب ساختمان بود که دارای فرم، الگو و هویتی منحصر به فرد می باشد. برای طراحی نمای پروژه مسکونی درمنطقه سوهانک ، از متریال سنگ و آجر استفاده شده است . هدف نشریه شماره ۷۱۴ طراحی و ارائه ضوابط اجرایی نماها تحت اثر بارهای لرزهای، باد، ضربه و سایر عوامل محیطی و ارائه راهکارهای مناسب برای مهار آنها است. اتصال نمای ساختمانها به تکیه گاه باید قادر به تحمل نیروهای وارده به نما ناشی از بار باد، زلزله و اثرات ضربه باشد. نمای ساختمانها باید قادر به تحمل جابه جایی نسبی و تغییرشکلهای تعریف شده در این دستورالعمل باشد. تکنیک اجرای نمای خشک سنگ در بازسازی دیوار های شکاف دار موجود و یا در ساخت نما های جدید به کار می رود. این کار را می توانید با آهن CNC انجام دهید.

طراحی نما کلاسیک و مدرن

اگر قصد دارید به صورت کامل در مورد قسمت طراحی و اجرای نمای چوب در کرج به صورت کامل اطلاعاتی را کسب کنید می توانید با مجری نمای چوب ترمو، شرکت مهندسی سازه پارسا گستر تماس حاصل فرمایید. نیز با شماره پایین تماس حاصل فرمایید. جذب آب بسیار پایین از شاخص ترین ویژگی های سفال تراکوتا می باشد که باعث افزایش طول عمر نما ساختمان و ثابت ماندن رنگ سفال ها می گردد .جذب آب ویژگی بسیار مهمی در مصالح نما ساختمان محسوب می گردد. وجود هوا درفضای بین تایل های سفال تراکوتا نما و دیواره ساختمان ازانتقال تغییرات دمایی محیط بیرون به ساختمان جلوگیری میکند ومانندسیستم عایق حرارتی دو جداره عمل می نماید . اگر قصد ندارید هزینه ی زیادی صرف اجرای نمای ساختمان بکنید می توانید از طرح های مینیمال استفاده نمایید. یکی دیگر از نکاتی که به شدت باعث ایجاد تفاوت ها در سبک کلاسیک و مدرن می گردد بحث تزئینات نما است. هزینه های اجرایی برای نماهای مدرن ساده معمولاً آنقدر زیاد نیست که محاسبات اجرایی و مالی شما را دچار مشکل نماید. در میان این سبک ها ویلای مدرن و کلاسیک بیسترین طرفدار را بین کارفرمایان ایرانی دارد. زیرا شما ممکن است فقط چند هفته در سال را در ویلای خود بگذرانید.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۲۰ دی ۱۳۹۸ | ۰۸:۵۳:۵۹ | نویسنده : مهندس معمار | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By 123blog.ir:.