طراحی و اجرای نما

طراحی و اجرای نما

طراحی و اجرای نما

عوامل مهم در طراحی نمای ساختمان - جدیدترین نماهای ساختمان

این ریتم، نظم و ترتیب میان عناصر تشکیل دهنده ی نمای آجرنما را در خطوط، صفحات و احجام به کار رفته به نمایش می گذارد. به عنوان مثال میتوان رنگها را دارید دارای خاصیت آبگریزی کرد. در سازههایی که دارای تیرهای محیطی عمیق هستند، میتوان در قسمت فوقانی پنجره، از نبشیهای تکیه گاهی به جای نبشیهای نعل درگاهی استفاده نمود. در سازه قابی، نبشیهای تکیه گاهی به وسیله جوش یا پیچ به تیرهای محیطی سازه متصل میشوند. پشت بندهای قائم فولادی قبل از اینکه به بیشینه ظرفیت خمشی برسد، دچار تغییر شکلهای قابل توجهی میشوند. این سنگ وقتی در تراز قائم قرار گرفت و وقتیکه دوغ آب پشت سنگ ریخته شد سیم با دوغ آب پیوستگی ایجاد کرده و احتمال سقوط سنگ از بین خواهد رفت. با این حال در کنار این مزیت، نگرانیهایی نیز وجود دارد. این نوع از نمای کرتین وال نیز تمام شیشه ای بوده و از پروفیل هایی با عمق های متفاوت می توان برای این سیستم استفاده نمود. نمای دو پوسته : نمای شیشه ای دوم ساختمان می تواند جهت محافظت و عایق بندی ساختمان در برابر آلودگی صوتی و جوی و محیطی کاربرد بسیار زیادی داشته باشد. همچنین باعث می شود تا لامل های عایق برودت نیز باشند به طوری که دمای لامل های در زمان لمس کردن آنها مطابق با دمای داخل ساختمان باشند نه قسمت خارجی و محیط بیرونی. در ساختمانهای حداکثر تا سه طبقه ( ۱۰متر) دیوارهای پشتیبان میتوانند باربر باشند، در غیر این حالت دیوار پشتیبان غیرباربر است. در طراحی نما ترجیحا حداکثر از ۲ نوع مصالح با رنگ غالب (حدود ۰۲ تا ۰۷ درصد) روشن و ملایم (سفید، کرم، شیری) استفاده شود.

اجرای نمای خشک آجری

 

استفاده از نماهای شیشه ای علاوه بر زیبائی امکان استفاده از حداکثر روشنایی روز را فراهم می نماید. مناسب ترین افراد را با توجه به بودجه و نیاز هایتان در اهالی فن آکا ایران بیابید. این نوع سرامیک خشک پرسلانی با داشتن سوراخ هایی در ضخامت خوداز مزیت عایق بندی بیشتری برخوردارند . به دلیل انجام عملیات سوراخ کاری، احتمال شکستن سنگ در حین انجام عملیات وجود دارد. و عمل تثبیت سنگ صورت پذیرد . چسب مانند مواد الاستیکی عمل میکند و حرکات ارتعاشی کاشی و آجر را به حداقل میرساند. برخی دیگر از خاصیتهای نانو مواد و نانو متریال نیز میتوان به خاصیت مقاومت در مقابل اشعه ماورای بنفش یا uv خورشید و همین طور مقاومت در مقابل آتش سوزی و یاترک خوردن اشاره کرد. این نبشیها نیز به سازه متصل شده و توسط آن پشتیبانی میشوند. به علاوه معمولاً اتصالات به کار رفته در درون درزه های ملات جا داده میشوند و اگر جنس آنها از فولاد ضد زنگ باشد احتمال خوردگی آنها بسیار پایین است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی در بخش اجرای خدمات ساختمانی و همینطور ایمنی خدمات ساختمانی، خدمات ساختمانی و صنعتی با کمترین میزان مزاحمت و در سریعترین زمان ممکن انجام میشوند. عناصر تشکیل دهنده نمای اجرنما باید به میزان متعادل، و با حفظ اصل سادگی، طراحی و اجرا گردند. منظر شهری، اشاره مستقیم به میزان خروجی جزئیات نمای ساختمان از حد مالکیت، اشاره نشده است. تعیین محل قرار گرفتن پنجره ها و همخوانی ریتم آن ها با دیگر بخش ها، از مسائلی ست که باید در رابطه با طراحی نمای ساختمان ها، مد نظر معمارها قرار گیرد.

اجرای نمای خشک سرامیک

 

امروز در چیدانه تصمیم گرفتیم تا شما را از راه عکس، با 20 مدل نمای ساختمان دو طبقه آشنا کنیم، پس با ما باشید. برخی از رنگهای ساختمانی و صنعتی تا ۴ میلیمتر خاصیت ارتجاعی دارند باعث میشوندترکهای سطح نمای ساختمان و یا سطح بناهای صنعتی مشاهده نشود. از مهم ترین اجزای هر ساختمانی نمای آن است. شرکت آجرنمای کوثر سپاهان، یکی از شرکت های تولید کننده انواع آجرنماها، آجر نسوز، آجرهای رنگی، آجر نقش برجسته و دیگر مصالح ساختمانی در رنگ ها و ابعاد متنوع می باشد. اما رفته رفته با زیاد شدن شرکت های تولید کننده ورق کامپوزیت، برخی از تولیدکنندگان اقدام به تولید ورق های با کیفیت پایین کردند. از طرفی، نمای آجری تا قبل از باز شدن درزهای ملات، تغییر شکلهای بسیار کوچک و جزئی از خود نشان میدهد. تا از ورود آب به داخل فضای خالی پشت نما ممانعت شود. در این ساختمانها فضای خالی که برای هوا در نظر گرفته میشود به صورت پیوسته از کف پی تا سقف پشت بام ادامه مییابد و تمام بار ثقلی نما توسط پی تحمل میشود. این کار باعث میشود تا پروژه شما توسط متخصصین متعددی مورد بررسی قرار بگیرد و شما میتوانید پس از ثبت اولیه سفارش تان و دریافت پیشنهادات متعدد متخصصین نقاشی و رنگ آمیزی نمای ساختمان، بهترین انتخاب را داشته باشید. زمانی که فضای مورد نظر خود را در اختیار ندارید، می توانید آن را بسازید. این دیوار ها نمونه های مختلفی داشته که چند مورد را در این جا بررسی می کنیم. دلیل اسکوپ این است که سنگ بر خلاف آجر قدرت مکش کمتری داشته و ملات را کمتر به خود جذب می کند.



    • 2D interior - 1st floor 14min 53seg



    • اجرای سمنت برد طرح چوب تخت بند دار در محل بازشو پنجره



    • خواص عایق حرارتی خوب



    • دارای بازشو مخفی در Façade



    • اجرای نمای کامپوزیت پروژه جهاد منابع طبیعی نجف آباد

 



به همین دلیل ممکن است به مرور زمان ملات پشت سنگ خشک شده و چسبندگی بین ملات و سنگ از بین رفته و سنگ سقوط کند که در حالت سنگ نما می تواند خطر آفرین باشد. در دیوارهای پشت بند قائم فولادی برای رسیدن به همان درجه از سختی در دیوارهای پشتیبان بلوک سیمانی، باید هزینه زیادی صرف شود. اتصالات فولادی که برای متصل کردن نما به دیوار استفاده شدهاند از نوع بستهای مفتولی دو تکه هستند. یکی از بزرگ ترین مزیت دیوار پشتیبان با پشت بند قائم فولادی در مقایسه با دیوار پشتیبان بلوک سیمانی، وزن کم دیوار پس از اتصال نمای آجری بر روی آن است. در اتصال نمای آجری به دیوار پشتیبان از گیرههای فولادی استفاده میشود. آجر استاندارد FBS؛ آجر برای استفاده عمومی در بنایی. بدین لحاظ در معماری اصیل ایرانی استفاده از قوس همیشه رایج بوده و انواع قوسها به شکلهای مختلف مورد استفاده معماران قدیمی قرار می گرفت که از آنها برای سقف ها ومخصوصاً بالای پنچره ها استفاده می گردید . اگر شما شاهد حیاط های خیره کننده و یا طراحی نمای بسیار جذاب هستید ، این بدین معنی نیست که صاحب آن، هزینه ی زیادی را برای اجرای چنین محیطی پرداخت کرده است.

یکی از معایب اصلی کنیتکس نما آتش گیر بودن آن است.

 

پیوستگی مصالح به کار رفته در کل نما باید مشخص باشد، و این بدین معنا نیست که نما به یک شکل طراحی و اجرا شود، بلکه در اجرای قسمت های مختلف ساختمان، از یک فرم کلی بهره گرفته شود. امروزه نمای سیمان شسته یکی از پر طرفدارترین، مقاومترین و مستحکم ترین نماها است که در طرح ها ورنگ های مختلف قابل اجرا می باشد. یکی از معایب اصلی کنیتکس نما آتش گیر بودن آن است. برای اجرای نماهای آجرنما در ابتدا باید یک فرم کلی برای چگونگی اجرای قسمت های مختلف آن نما در نظر گرفته و طراحی شود، و آن فرم ها در زمان اجرا به کار گرفته شوند. در کل، اگر سازه ای با دوام ، خاص و فریبنده به جهت اجرا بر روی نمای ساختمان خود مد نظر دارید، کارشناسان ما کرتین وال را به شما پیشنهاد می کنند. همان طور که می دانید انواع سازه های مختلف وجود دارند که افراد با توجه به درآمد و شرایط منطقه ای خود یکی از آن ها را انتخاب می کنند و اجرا می کنند. وستونهای رومی را میتوان در هر اندازه وهر ارتفاعی با جوشگاری ورابیتس کشی اجرا کرد. در حال حاضر بحث طراحی نما در شهرداری به زمان گرفتن جواز ساخت انتقال پیدا کرده، ولی شما با یک تعهد یکماهه می توانید جواز ساخت را دریافت کنید.

برای کسانی که تقریباً هرگونه سؤالی در مورد مکان و همچنین نحوه اشتغال اجرای نمای فایبر سمنت (fa.wikipedia.org) شما دارند ، احتمالاً می توانید از طریق وب سایت ما به ما ایمیل دهید.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۲۰ دی ۱۳۹۸ | ۱۱:۴۹:۵۱ | نویسنده : مهندس معمار | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By 123blog.ir:.