طراحی و اجرای نما

طراحی و اجرای نما

طراحی و اجرای نما

4 نمونه طراحی نمای مدرن و خلاقانه

گروه معماری سیــــــــــدمــــــــــام آمادگی دارد تا طراحی نما را با قیمت مناسب و ارائه نقشه هایی که در زمان اجرا کمترین تغییرات را داشته باشند ارائه نماید. آخرین قیمت نمای شیشه کرتین وال که به صورت قاب دار، بدون قاب و نیمه قاب دار اجرا می شود، را از مهندسین متخصص آن دریافت کنید. بوسیله ابزار زوایای مختلف با لبه تیز تا ۱۳۵ درجه را می توان با این ورقها ایجاد کرد در حالیکه برای مصالح رایج دیگر فاقد سیمان، سنگ و شیشه این امر امکان پذیر نمی باشد. روش ثابت Fixing : در این روش، ورقها پس از برش و خم با استفاده از پیچ یا پرچ و توسط نبشیهای آلومینیومی بطور ثابت به زیر سازی فلزی متصل می گردند. روش ریلی سایت تخصصی معماری و عمرانی مهندسی ساز اجرای نمای سرامیک Hanging : در این روش، ورقها با استفاده از شیارهای تعبیه شده، بصورت ریلی بر روی پروفیلهای مخصوص آلومینیومی نصب می گردند. این آبنماها با معضل طراحی و تعبیه رو به رو نیستند و به راحتی قابل جابجایی در فضا می باشند. آنها هم جواب میدهند.برخی ادعا میکنند که از فنلاند وارد میکنند در صورتی که اینگونه نیست.روسیه و چین و استونی نیز ادعا دارند که ترمووود خوبی دارند، درحالیکه دارای بیمهنامه وگارانتی نیستند. اینگونه چوب پس از روغنکاری روی آن بسیار زیبا و دلربا می باشد و میتوان این زیبایی را منحصربهفرد نامید.

طراحی نما ویلایی

این عنصر از دیرباز در زندگی انسان ها نقش بسیار مهمی داشته و همیشه جز, طراحی نورپردازی نمای ساختمان - منبع این مقاله - ثابتی از آن به شمار رفته و می رود. این ساختمان را به زندگی می آورد و فرصتی برای خلق شخصیت و هویت به یک ساختمان و تجسم شخصیتِ ساختمان می دهد. این کرتین والهای جداشونده است و به صورت مرحله به مرحله در محل ساختمان اجرا و نصب می شوند. به این صورت که توسط کارگران سنگ تراش محلی طراحی نمای آجری هتل انجام گرفته است که نخستین بار است که در این کشور از چنین آجر چینی الگوریتمیکی با این مقیاس اجرا شده است. نصب نمای کامپوزیت در ایران به روش های مختلفی انجام میگیرد که متاسفانه همه روش ها استاندارد نیستند . متاسفانه بسیاری از نماهای ساخته شده در کشور دارای سبک مشخصی نیستند! در مبحث طراحی نمای ساختمان به ویژه نماهای مدرن و یا نماهای بازسازی شده، در یک دهه گذشته متریال ترمووود توجه طراحان و معماران را به خود جلب کرده است. با توجه به وجود تنوع رنگ ورق ها طراحان می توانند از رنگ های بسیار متنوع و مختلف از جمله رنگ های متالیک در طرحهای خود استفاده کنند. ترویج و اشاعه الگوهای مطلوب و مناسب در معماری و تاکید بر ضرورت استفاده از متخصصان در فعالیت های معماری از اهداف بلند مدت طراحان و برنامه ریزان این گروه می باشد. فعالیت دفتر مهندسی آلفا اجرای نماهای چوب و فروش چوب های ترموود می باشد که به شیوه ای زیبا و تخصصی انجام میگیرد.

همچنین چوب زبان گنجشک یا Ash ازجمله سخت چوبهاست که پس از انجام عملیات ترمووود بسیار مقاوم شده و برای استفاده در تمام محیطهای بیرونی مناسب میباشد. Feb 18, 2014 - به خدا و بندش شک کردم و تشخیص خوب و بد برام از سنگ سخت تر شده . روش نصب و مونتاژ این سیستم ساده تر است. ۱- پلی استر: ساده ترین روش اجرای رنگ روی لایه آلومینیوم می باشد که رنگ بدون هرگونه لایه محافظ روی لایه آلومینیوم اجرا می گردد. لایه میانی ضد حریق A2 که معمولاً از هیدروکسید آلومینیوم و یا دیگر مواد معدنی ساخته می شود. پنل هایی که از جنس کامپوزیت آلومینیوم هستند، تنوع قابل توجهی دارند و به شما اجازه می دهند هر رنگی را که می خواهید از میان آن ها انتخاب کنید. می توانید از نورهای رنگی آبی، نارنجی استفاده کنید. آلومینیوم کامپوزیت پانل طیفی (رنگی): آلومینیوم کامپوزیت پانل طیفی الهام گرفته از رنگهای موجود در طبیعت مثل رنگهای رنگین کمان می باشد. این نما شامل صفحات فلزی از جنس آهن ، آلومینیوم ، استیل ، برنج و مس می باشد . آلومینیوم کامپوزیت پانل ضدباکتری: آلومینیوم کامپوزیت پانل ضدباکتری یکی از محصولات انحصاری IBOND می باشد. در صورت بروز هرگونه مشکل در یکی از پانل ها به دلایل مختلف، این قابلیت وجود دارد که بتوان بدون خرابی کل نما تنها پانل آسیب دیده را عوض کرده و یک پانل نو جایگزین آن کرد. همچنین گروه معماری ساختمانی باروک پیمانکار اجرای نمایندگی های ایران خودرو کل کشور می باشد. نرم افزار لومیون نرم افزار قدرتمند در زمینه انیمیشن سازی و رندرگیری به خصوص در حیطه مهندسی معماری است.



    • قوسی ها به شکل گرد و عریض اجرا می شوند



    • ایجاد حس نوستالژیک در یک فضای مدرن شهری



    • ملحقات ( تاسیسات الکتریکی و مکانیکی)



    • مصالح ، فرم و رنگ



    • 2-2- پوشش خارجی



    • محدودیت در پیش آمدگی نما



    • استفاده از متریال سنتی به روش های جدید




همچنین با روشهای مهندسی و تیمار مناسب چوب میتوان عمر و دوام چوبها را افزایش داد و آنها را در برابر پوسیدگی مقاومتر ساخت. کاهش قدرت جذب رطوبت در چوب منجر به کاهش فاسد شدن و پوسیدگی میشود. ترمووود یک نوع چوب فرآوری شده مقاوم است که بدلیل گذر از مراحل فرآوری در مقابل شرایط بد آب و هوایی ، حرارت و پوسیدگی کاملا مقاوم می باشد . نمای ساختمان و شرایط محیطی : انواع نمای ساختمان مسکونی و انواع نمای ساختمان ویلایی با توجه به نوع شرایط جغرافیایی و اقلیمی کاملا متفاوت می باشد . به صورتی که فاصله مولکولی توسط تکنولوژی نانو به کمتر از ۹-۱۰ می رسد که این خاصیت باعث عدم جذب آلودگی های محیطی از قبیل گردوغبار و ذرات روغنی معلق در فضا می گردد. با توجه به اینکه این ورق ها بصورت ثابت به نمای ساختمان متصل نمی شوند، هنگام وقوع زلزله ورق ها در جای خود حرکت کرده و امکان فرو ریختن آن به حدأقل می رسد. ۲- پوشش محافظ PVDF: این پوشش تحت نام پلی وینیل دین فلوراید نوعی رزین خاص است که تولیدکننده آن شرکت PPG می باشد. استفاده از شیشه علاوه بر زیبایی می تواند نور درون ساختمان را نیز تامین کند .


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۹ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۵:۴۹ | نویسنده : مهندس معمار | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By 123blog.ir:.