طراحی و اجرای نما

طراحی و اجرای نما

طراحی و اجرای نما

اجرای نمای لوکس: ساختمان منحصر به فرد

در ساخت نمای کرتین وال از چه متریالی استفاده می شود؟ کرتین وال یا دیوار پرده ای بعنوان یکی از پر طرفدارترین متریال ها نزد طراحان و کارفرمایان میباشد که به صورت فریم لس و فیس کپ اجرا میشود . برای ساخت این مدل، از تیغه هایی فولادی و فلزی به عنوان پشتیبان و حمایت کننده استفاده می شود تا نمای اسپایدر با کمک آن ها محکم بایستد. مدل های کابلی هم از لحاظ نصب و هم از لحاظ ظاهری، پیچیده ترین مدل هستند و به همین خاطر آن ها را می توان پرهزینه ترین و گران قیمت ترین مدل دانست. نمای مدل اسپایدر همانند دیگر انواع نما، دارای گونه های مختلفی است که از نظر طراحی و زیبایی با هم متفاوت هستند. آبنماها می توانند به صورتی طراحی شوند که از یک نقطه سرچشمه بگیرند و پس از طی مسافتی به نقطه ای دیگر مثل یک حوض بریزند. ورقهای کامپوزیت بوسیله اتصالاتی آلومینیومی به شکل ناودانی (بچه ناودانی) که در داخل لاملهای آلومینیومی میباشند بر روی لاملها نصب میگردند. پنل هایی که از جنس کامپوزیت آلومینیوم هستند، تنوع قابل توجهی دارند و به شما اجازه می دهند هر رنگی را که می خواهید از میان آن ها انتخاب کنید. پس از آن ورقهای کامپوزیت مطابق نقشه و طرح شیار و برش خورده و بر خلاف روش فیکس خم داده نمیشوند و به همان صورت و به شکل کشوئی در داخل پروفیلها قرار میگیرند.

نحوه اجرای نما آجری

 

این نوع نمای ساختمان به بهینه سازی در مصرف انرژی کمک چشم گیری می کند و به جهت آزادی استفاده از روسازی های متفاوت ساختمان را در برابر ورود آب ، صوت و هوا مقاوم می سازد. در طراحی نمای مدرن انتخاب متریال و مصالح از آن جهت اهمیت دارد که باید به گونهای انتخاب شوند که حس سادگی فضا را خدشه دار نکنند. فایبرسمنت ایرانی کنامیت، نسبت به باقی متریالهای نماسازی ارزانترین و مناسبترین است. در یک کلام می توان گفت آجر در معماری ایران نقش بنیادی دارد و به گونه ای است که «اگر آجر را از معماری ایران بگیریم چیزی از آن باقی نمی ماند! پس از تایید شما این نقشه به شهرداری ارسال می شود تا پس از بررسی در کمسیون نما تایید شود. مطمئن باشید این فضای خالی که فضایی مفید برای تبلیغات شما خواهد شد، کسبوکار شما را رونق میبخشد. تراز بودن سطح زیرین کار قبل از اجرای نما چوبی برای بهتر شدن و نصب اصولی نما الزامی است. طراحی ورودی اصلی ساختمان باتمهیداتی چون ایجاد پیش فضای ورودی (عقب نشینی )حداقل ۴۰سانتی متر وحداکثر۱٫۵۰سانتی متر واستفاده ازباغچه وفلاورباکس در هماهنگی با کل نما الزامی است. ولی با این حال، استفاده از نمای اسپایدر تنها محدود به ساختمان هایی می شود که نما، ورودی و یا خروجی های بسیار بزرگی دارند.

این ویژگی ها عموماً در ساختمان های تجاری مثل پاساژهای چندین طبقه دیده می شود که ورودی آن ها بسیار عظیم است. نمای اسپایدر سبکی جدید در اجرای نمای ساختمان ها است که با استفاده از چهارچوب های فلزی و شیشه طراحی و ساخته می شود. این نوع نما با نام عنکبوتی معرفی شده است و شما می توانید از سایت های معتبر نسبت به سفارش و خرید آن اقدام کنید. جوی های آب با ایجاد یک خط معماری شاخص در میان باغ یا دکوراسیون منزل می توانند به عنوان یکی از ویژگی های طراحی باشند. این کار طبق سلیقه کارفرما می تواند با انواع چسب سیلیکون، لاستیک و یا ورق استیل انجام گیرد. طبق ابعادی که در نقشه برداری مجدد به دست آمد نقشه تولید شیشه ها تهیه شده و برای تولید به کارخانه ارسال می گردد. یکی دیگر از انواع آبنما, قیمت اجرای نمای چوبی - پیوند خانه - آبنمای ستونی است که با ظاهری متفاوت انواع گوناگونی دارد و به دو صورت کلی ساخته می شود. این سازه قادر است ظاهری جذاب، مدرن و فوق العاده به ساختمان شما ببخشد. نمای اسپایدر، از جذاب ترین انواع نمای ساختمانی است که دارای سازه های کمی می باشد و به صورت یکنواخت قابل نمایش بوده است. بر خلاف بند قبل، یک روش دیگر برای جذاب ساختن آبنما عدم استفاده از گیاه و سنگفرش کردن کف آن با قلوه های سنگ است طوری که آب تمیز آن تصویر محیط اطراف را منعکس کند. ظاهر جذاب و مدرن: در اولین نگاه، هیچ چیز به اندازه نمای بیرونی ساختمان به چشم نمی آید.

  • موارد متفرقه
  • قابلیت شکل پذیری
  • نما با استفاده از چسب
  • ایجاد بافت خاص برای پلن های دلخواه شما
  • 1- زیر سازی فلزی
  • تجهیز و برچیدن کارگاه محل پروژه
  • کاهش مصرف انرژی

در واقع، به همین دلیل در بسیاری از ساختمان های تجاری از نمای اسپایدر استفاده می شود. در این مرحله ابعاد دقیق شیشه ها، محل ستون ها، جای سوراخ ها و هرچه برای زیرسازی احتیاج هست مشخص می گردد. به عنوان مثال در اسپایدر پایپ که بسیار رایج هم هست از اتصال پیچ و مهره استفاده می گردد یا اگر از ستون آهن استفاده شود معمولا از قطعاتی که روی سازه جوش می شوند استفاده می گردد. اضافه کردن فواره ها به آبنماهای معاصر، همان طور که تصاویر منعکس شده در آب را به هم می ریزد باعث جوش و خروش می شود. با توجه به سوراخکاری روی شیشه ها چند میل خطا هم میتواند باعث بروز مشکلات عمده گردد. تعدادی جوی کوچک که با زاویه و به صورت طبقه طبقه از سطوح بالا به سطوح پایین تر منتقل می شوند و آبشارهای کوچک بین آنها به وجود می آید، نمونه ای از طراحی های مدرن است. در صورت استفاده از این پروفیل، درز بین پنل های سیمانی به صورت نمایان باقی خواهد ماند که برای پوشش این درز، میتوان از پروفیل گالوانیزه A استفاده نمود. جالب است بدانید در باغ های امروزی نیز بعضی از افراد از کاهگل برای پوشش دیواره ها استفاده می کنند تا عایق مناسبی برای حرارت در باغ خود استفاده کرده باشند.

پس از نصب پروفیلهای عمودی، پروفیلهای افقی را که در حقیقت نگهدارنده اصلی سنگ و یا سرامیک می باشد، بوسیله پیچ و یا پرچ روی پروفیلهای عمودی نصب می کنند. ابعاد استاندارد تولید شده برا این نوع سرامیک خشک پرسلانی 120 در 60 می باشد و قابلیت برش به اندازه های مورد نظر طرح را دارد. این ساختمان ادارای دارای سازه بتنی می باشد که ساختاری خطی و نمای خارجی تمام شیشه ایی و کاملا اکسپوز آن موجب متمایز شدن این بنا نسبت به ساختمان های پیرامون گردیده است. کلیت نما می بایست اتصالات محکم و مقاومی را با سازه اصلی داشته باشد. ۲- جلوگیری از پیچیدن باد در سازه که ممکن است باعث کنده شدن ورق های شیروانی شود. جوی های باریک ممکن است توسط ریشه های ناشی از کاشت بیش از حد گیاهان یا رشد بی وقفه ی آنها مسدود شوند، پس بهتر است این گیاهان به طور مرتب هرس شوند و از انبوه شدن آنها جلوگیری شود. ضروری است طرح نما حتی المقدور بیانگر عملکرد ساختمان باشد به نحوی که نوع استفاده از آن را به بیننده القا کند بطور مثال نمای یک ساختمان مسکونی در یک محله مسکونی بایستی با عملکرد ساختمان سنخیت کامل داشته باشد.

طراحی نما شیشه

 

در کنار این موارد می توان به طراحی نمای ساختمان یک طبقه و دو طبقه و چند طبقه، طراحی نمای ساختمان تجاری، و طراحی نما ساختمان ادارای، مجتمع های مسکونی. آبنما، عنصری که به طراحی جهت می دهد! این چسب با دستگاه مخصوص (گان) جهت درزگیری و آب بندی بین ورق های فایبر سمنت اجرا میگردد. در بین تمام ویژگی های آب که ما در باغ و باغچه هایمان استفاده می کنیم، شاید تاریخچه ی خاصیت جاری شدن آب از همه جالب تر باشد. پس از این مرحله امکان انجام مراحل نازک کاری پروژه مهیا می گردد. پس از این مرحله قطعا محل سوراخها و ابعاد شیشه دچار کمی تغییرات می گردد که این ابعاد جدید مبنای کار ما برای شروع پروسه تولید شیشه می شود. در این مرحله مجدد مراحل اندازه برداری کنترل می گردد و نقشه ازبیلت ستون ها ترسیم می گردد. حال نوبت به این رسیده که ابعاد و اندازه های برداشتی را بر روی کاغذ آورده و تبدیل به نقشه های ازبیلت نماییم. این تصویر متعلق به یکی از پروژه های شرکت طراحی اگما است که به خوبی با آبنما فضاها را تفکیک کرده است. تقریباً هر نوع طراحی نمای ساختمانی را می توان با استفاده از سبک نمای اسپایدر اجرا کرد.

اگر هر نوع سؤالی در مورد مکان و بهترین راههای استفاده از طراحی نما ویلا در کرج دارید ، می توانید با ما در سایت اینترنتی ما تماس بگیرید.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۲۳ دی ۱۳۹۸ | ۰۴:۲۲:۵۵ | نویسنده : مهندس معمار | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By 123blog.ir:.