طراحی و اجرای نما

طراحی و اجرای نما

طراحی و اجرای نما

اجرای نمای خشک، از سنگ و سرامیک تا چوب و آلومینیوم

یک مهندس معمار قبل از طراحی می بایست به سطح مالی کارفرما نیز توجه کند زیرا اگر کارفرما توان مالی اندک داشته باشد ، زیبا ترین و اصولی ترین طراحی نمای ساختمان را نمی توان اجرا کرد. ایجاد درزهای غیر همسطح است بعد از دوغاب ریزی و خارج شدن از رگلاژ اولیه از مشکلات متداول در اجرای نمای ساختمان به روش سنتی می باشد که معمولاً نیز بدون تخریب قابل اصلاح نمی باشد. 4. اگر در شهر و یا استانی زندگی می کنید که در آن متریال سنگ یافت می شود ، در طراحی نمای ساختمان از این متریال استفاده نمایید. در صورتی که در سیستم اجرای نمای ساختمان از انواع سنگ های رودخانه ای و ضخیم استفاده می کنید باید قالب ها را تا زمان گیرش کامل ملات استفاده کرد . وجود هوا در بین این دو جداره باعث می شود که گرما و سرما به میزان نیاز کاربر تعیین شوند و به نوعی به محیط زیست و کاهش مصرف انرژی کمک می کنند. اگرچه کانال های زهکشی کوچک می باشند (برخلاف فاصله هوایی دیوار زهکشی)، اما به خشک نگه داشتن دیوار نمای سیمانی کمک می کنند.

اجرای آبنما حیاط

طراحان با ایده هایی که از هنرهای فوق الذکر میگیرند اکثراً نما را با ستون های بزرگ طراحی می کنند. از طرفی اجرا و نصب نرده های شیشه ای پله بدن محدودیت انجام می شود. سیستم ها یا روش های اجرای نرده های شیشه ای انواع متنوعی دارند که هر کدام از آن ها با توجه به نوع کاربرد نرده و محل نصب آن مورد استفاده قرار می گیرد. در صورت مورد نیاز باید عایق های رطوبتی و حرارتی در نما سازی به کار رود و پیش بینی های لازم برای جلو گیری از واکنش مصالح در برابر نوسانات شدید دمایی تعبیه شود . نسبتهای هندسی نقش تعیین کننده ای در هماهنگ سازی ظاهر نما دارند. در مورد انتخاب طرح مبل بهتر است حتی المقدور مبل هایی با اشکال هندسی صلب و یا بدون منحنی انتخاب شود. آنچه در نمای ساختمان ها باید مورد توجه قرار گیرند. در طراحی پروفیل های این سیستم مباحث مربوط به زلزله, باد و محاسبات استاتیکی مطابق با استانداردهای بین المللی کاملاً رعایت شده و بر اساس آن ها نوع پروفیل مورد نیاز با مقاومت لازم انتخاب می گردد.

اجرای نما سیمانی

اگر به نمای یک ساختمان بدون در نظر گرفتن نمای دیگر ساختمان های شهر توجه شود، همگونی نمای شهری در مجموع از بین می رود. پرسلان ها دوام و مقاومت بالایی دارند که باعث می شود پس از گذشت چندین سال از عمر نمای ساختمان همچنان پوششی جذاب و زیبا به نظر بیایند. در این مطلب سعی داریم اجرای نمای بدون داربست و با داربست را با در نظر گرفتن ویژگیهای مثبت و منفی مقایسه کنیم تا شمارا برای انتخاب روش مناسب اجرای نما راهنمایی کنیم. حال که مزایای نمای رومی را برشمردیم، بد نیست کمی از معایب آن صحبت کنیم. نکته1 :جهت استفاده از فایل های فشرده از نرم افزار اجرای نمای آجری ، اجرای نمای ، نمای آجری ، اجر نما ، نمای ساختمان WinRar استفاده نموده و به پسورد هر فایل توجه نمایید. در کاشان به بافت منطقه توجه شده و در اغلب ساختمان ها از آجرِ نما در طراحی نمای ساختمان استفاده شده است. نصب نرده های یو چنل هم به دو صورت روکار و توکار که به آن دفنی گفته می شود، انجام می گیرد. این سیستم با تکنولوژی جدید و قطعات و اتصالات خود که کاملا اختصاصی است و در برگیرنده هزینه بسیار بالایی می باشد. یکی از مزیت های نمای اسپایدر استفاده از سیستم های نگهدارنده متنوع می باشد ، به عنوان نمونه می توان از سازه های فلزی با مقاطع مختلف لوله ای و مربعی ، کابل ها ، خرپاها و رادها نام برد.



    1. بهترین گزینه بکار بردن برس، پس از گذشت ۲ ساعت میباشد



    1. 6 سنگهای سفتکاری، نما و پوششهای ویژه



    1. در مقابل سایش مقاوم باشد



    1. نمای لوور متحرک



    1. پوسیدگی نداشته باشد




انواع سیستم کرتین وال به دو دسته سیستم کرتین وال یونیتایز و سیستم کرتین وال لامل تقسیم می شود. پانل HPL از لایه های متعدد کاغذ کرافت تشکیل می شود . در انواع شیشه فریم لس استفاده از شیشه ۲ یا ۳ جداره یک لایه عایق صوتی و حرارتی بسار مناسب را ایجاد می کند. در سطوح مختلف عمیقا نفوذ می کند. یکی از پرکاربردترین نماهای ساختمان ، نماهای فریم لس است که زیبایی، آب بندی مناسب، نصب ساده و بار گذاری مناسب را به صورت یکجا ارائه می دهد. یکی از پرکارترین نماهای ساختمان نمای شیشه ای فریم لس می باشد و وجود لاستیک های هوابندی و آب بندی ( یراق فریم لس )در اطراف فریم و شیشه باعث گردیده سطح نمای ساختمان کاملا ً ایزوله گردد. و همچنین به عنوان نمایشگر هویت حجمی و زیبایی آن، انواع گوناگونی داردکه از ترکیب مصاالح مختلف شکل می گیرد و به ساختمان معنا می دهد.

نمای اسپایدر به عنوان یک نمای ثابت نقطه ای (point fixed glass) امروزه از پر کاربردترین نماهای مدرن شیشه در مقایسه با سیستمهای مشابه مانند کرتین وال می باشد. هدف شرکت تکین نما آلومینیوم ارئه خدمات با بهترین کیفیت به مشتریان محترم می باشد. کرتین وال به دلیل تنوع و تطبیق پذیری یک گزینه جذاب مدرن برای نماهای ساختمان به شمار می آیند. ۴۰ با دقت شبکه بندی گردیده و سپس فریم نما در داخل این شبکه ها قرار می گیرد. اجرای کناف نما شبکه ها و قاب های فلزی در صورتی که در مجاورت با انواع ملات های سیمانی و آهکی قرار بگیرند لازم است تا رنگ آمیزی و ضد زنگ بشوند . این سنگ تنوع بالایی در طرح و رنگ ندارد اما قیمت نسبتا ارزانی دارد. در این روش جهت نصب سنگ و یا سرامیک بر روی دیوار، ابتدا زیرسازی لازم در صورت نیاز بوسیله شاسی کشی اجرا می شود. یکی از انواع نمای شیشه ای ساختمان بوده که مجری نمای کرتین وال به جای استفاده از فریم آهنی از پروفیل های آلومینیوم استفاده می کند و نما به صورت مشبک بوده و تلفیقی از آلومینیوم و شیشه می باشد.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۱۸ دی ۱۳۹۸ | ۱۲:۴۰:۴۲ | نویسنده : مهندس معمار | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By 123blog.ir:.