طراحی و اجرای نما

طراحی و اجرای نما

طراحی و اجرای نما

اجرای کاهگل مصنوعی ، نما با کاهگل ضد آب مدرن

البته بسته به شیوه اجرای نما میتوان نصب لامل های عمودی و افقی را به صورت همزمان انجام داد. 9- توازن وتناسب خطوط افقی وعمودی غالب ،درطراحی نما دقت شود. تمامی اتصالات در این مرحله باید با حداقل میزان خطا صورت بپذیرد ، هرچند که امکان رگلاژ در بعضی نقاط برای زیرسازی وجو دارد اما باید مطمئن شد تمامی اتصالات به صورت دقیق و با دقت بالا متصل شده اند. نمای سرامیک خشک برای ساختمان های با کاربردی های مختلف نظیر تجاری، اداری، مسکونی و همچنین بخش های داخلی ساختمان، پایانه ها و ایستگاه های مترو و… کاربرد دارد. مصالحی که در طراحی نما استفاده میشوند انواع مختلف آجر، سنگ، سنگهای تزئینی، سیمانی و گچی میباشند. مقطع مشخص و متناسب با ابعاد ساختمان و طرح مورد استفاده قرار می گیرد. نکته جالب در رابطه با پوستر دیواری این است که با کاغذ دیواری دارای تفاوت های عمده ای در طرح و ابعاد است.

  • نورپردازی در بازسازی ساختمان
  • مقاومت مکانیکی
  • جنس و نوع متریال استفاده شده
  • نمای بایرامیکس

معماری سنتی، سبکی از معماری است که در گذشته در هر منطقه یا ناحیه ای رایج بوده است. عدم توجه به نورپردازی خوب، باعث می شود که طراحی و اجرا هر چقدر هم که خوب باشد، باز هم آب نما چندان به چشم نیاید. به خاطر اینکه شرایط اقتصادی ایران و جهان دارای ثبات نیست، قیمت فروش اجرای نمای لوور را هم نمی توان قیمت مشخصی اعلام کرد. چون میگویند "قبله شما غرب است؛ وقتی به ما - قیمت اجرای انواع فلاشینگ رشت - محتاج هستید سمت ما میآیید ولی باز نگاهتان به غرب است". با حرکت دنیا به سمت صنعتی شدن و بالا رفتن تقاضا برای ساختمانسازی، پس از رواج برجهای بلند در قرن ۷۰ میلادی در آمریکا گرایش به سمت اجرای نمای خشک بهصورت چشمگیری افزایش یافت. با استفاده از دوربین های نقشه برداری توسط متخصصین این امر ، نقشه پروژه تهیه و تنظیم می گردد که این کار از مهمترین مراحل اجرای یک نمای کرتین وال می باشد. 6. مونتازه و ساخت پنل های کامپوزیت به وسیله عملیات برش, شیار زنی وخم کاری توسط تکنسین های ورق کار نما کامپوزیت.

اجرای نمای خشک

برای آغاز و شروع هر کاری نیاز به تامین مواد و مصالح اولیه می باشد و ما به عنوان یکی از تامین کنندگان متریال ساختمانی در خدمت شما خواهیم بود . ۷- سنگ گرانیت نسبت به سایر سنگها از قیمت بالاتری برخوردار است چرا که هزینه عملیات استخراج، برش و صیقل کاری آن بالا است. قبل از اقدام به نماسازی با سنگ ، باید نقشه های برش و نحوه نصب سنگ نما تهیه شده باشد . سنگهایی که در ساختمان به کارمیروند به نامهای سنگ لاشه ، سنگ قواره ، سنگ بادبر و سنگ پلاک مرسوم میباشند . در پروژههایی که زمان به اتمام رسیدن کار اهمیت زیادی دارد توصیه میشود از نمای آلومینیومی استفاده شود. تمامی نقشه های تهیه شده باید بدون کوچکترین خطایی در ابعاد و اندازه ترسیم شده باشند تا از بروز خطا در مراحل پایانی کار جلوگیری گردد. این در حالی است که تصور و تعریف عامیانه از نماهای خشک، تنها اجرای نماهای سنگی و سرامیکی بدون استفاده از ملات است. یکی از مهمترین ویژگی های ساختمان های مدرن، ظاهر و نماهای اصلی آن ها در خیابان ها و معابر شهری می باشد. پیش از نمای خشک ظاهر ساختمان چگونه ساخته می شد؟ نمای ساختمان در ظاهر و زیباسازی شهرها اهمیت زیادی دارد.

لذا رعایت هم امتداد بودن پنجره های کنار ورودی هم در نما الزامی بوده و نیاز به کنترل های دقیق مهندسان مجری را دارد. عناصر مهم در نماسازی مانند پنجرهها، بازشوهای در، مصالح، رنگ، سازههای عمودی و افقی، عناصر تزئینی و غیره باید هماهنگی و تناسب خوب را با هم داشته اجرای نما کامپوزیت کرج باشند. ساختار مولکولی در پوشش پس از درجه حرارت بالا پخته شده را به تشکیل فیلم، پانل کامپوزیت با مقاومت آب و هوا فوق العاده قوی فراهم می کند که جمع و جور است. نمای هر ساختمان موثر در مجموعه شهری است کهدر آن حضور دارد و این تاثیر را در بدنه خیابانها یا میدانها که در آن قرار گرفتهاست می گذارد. همانطور که در مطالب بالا خواندید این مصالح مزایا و معایبی دارد. سیستم نصب نمای خشک: نوع قرارگیری اتصالات مورد استفاده در نمای خشک برای مصالح مختلف با روشهای نصب مختلفی امکانپذیر است که بر روی قیمت اجرای نمای خشک اثر دارد.

برای این منظور کافی است که به نکات ذیل توجه شود.

ضرورت دارد که در پایان این مرحله تمام جزئیات مورد بررسی و بازرسی قرار گیرند تا تا احتمال بروز خطا در این مرحله به صفر برسد. برای طراحی نمای ویلا به نقشه معماری نیاز داریم و یا اگر در مرحله دیوارچینی است و مطابق با نقشه اجرا نشده چند تا عکس از وضع موجود و اندازه های کلی کافیست. مطابق با آکس بندی ارائه شده در نقشه های اجرایی، نصب می گردند. 1. اندازه برداری از محل اجرای نمای کامپوزیت به وسیله دوربین و متر لیزری و سنجش تمام روایا و تهیه نقشه سازه نمای کنونی. شایان توجه است نظارت ویژه،نبوغ طراحی و اجرای نما از مهمترین نقاط تمایز شرکت بناسازان زنده رود می باشد. برای این منظور کافی است که به نکات ذیل توجه شود. 3. ارائه طرح اولیه به کارفرما و مشورت و اطلاع از نظرات کارفرما برای اصلاح طرح نما با توجه به محدودیت های سازه ای ساختمان.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۱۸ دی ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۵:۴۷ | نویسنده : مهندس معمار | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By 123blog.ir:.