طراحی و اجرای نما

طراحی و اجرای نما

طراحی و اجرای نما

اجرای نمای آجری

بقیه­ی شرکت کنندگان با تخفیف ویژه می­توانند این کتابچه را دریافت نمایند. همچنین تمامی جوش های صورت گرفته در زیرسازی نمای کرتین وال مانند هر قسمت دیگری باید بر اساس استاندارد های شرکت ملی ساختمان صورت بپذیرد و توسط مامور کنترل جوش مورد بررسی قرار بگیرد. درزهای کنترل وسیله ای برای کنترل انقباض نمای سیمانی می باشد و درزهای انبساط به حرکات بزرگ سازه ساختمان پاسخ می دهد. نمای سیمانی یکی از نماهای پرکاربرد به حساب می آید که از آن برای دیوارهای محافظ مورد استفاده قرار می گیرد. نمای سیمانی به عنوان یکی از نماهای مقاوم و قابل رنگ آمیزی به حساب می آید که در برابر شرایط آب هوایی و آتش سوزی مقاومت خاصی را از خود نشان می دهند. نمای شیشه ای کرتین وال نیز خود دارای تنوع بسیار است که اجرا کنندگان برای مشتریان ارائه می دهند. در این بخش 6 فایل اتوکد نمای رومی برای دانلود قرار داده شده است که در میان این فایل ها، نمای ساختمان های کلاسیک رومی و اروپایی و نیز نمونه هایی از نماهای رومی اجرا شده قرار داده شده است.

اجرای دیوار نما

درصورتی که قرار باشد بر روی صفحات سیمانی نما اندودکاری صورت گیرد، موضوع کیفیت برش مطرح نبوده و تمامی اقدامات برش می تواند بدون هیچ مشکلی در پای کار صورت گیرد. بندکشی به عنوان کار نهایی باید جذابیت منظر را کامل به اتمام برساند. اما توری زیر درز کنترل باید ممتد باشد. زوارهای درز کنترل تک قطعه ای می باشند در حالی که یک زوارهای درز انبساط دو قطعه ای هستند. در نمای سیمانی صرفنظر از زوار درز کنترل و انبساط، لوازم دیگری مثل زوارهای درزپوش ، زوارهای گوشه و درز پوش ، نیز لازم است. اگر حرکت تیر محیطی به دیوار منتقل نشود، دیوار تنها نیازمند درزهای کنترل می باشد. ارتفاع آویز تیرهای بتن آرمه در مرحله قالب بندی تیرها و سقف کنترل شود. در جایی که زوارها با یکدیگر مماس می شوند، درزها در انتهای دو طول یا تقاطع آنها باید با استفاده از درزگیر مناسب برای استفاده در محیط بیرونی آب بندی شود.

 

طراحی نما در ساختمان شما بیشتر به سلیقه شما مربوط می شود تا مباحث فنی. پیمانکار موظف است کارها را طبق قرارداد، اصول فنی و دستورات کارفرما/ یا نماینده ایشان/ یا دستگاه نظارت، طبق مشخصات، اسناد و مدارک پیوست این قرارداد اجرا نماید. محل اجرای قرارداد در آدرس …………………………………………………………………………………………………………………………………………. بنابراین، درزهای انبساط باید در دیوار خارجی در تراز هر طبقه در محل اتصال به تیر محیطی جهت جذب حرکات سازه فراهم گردد . البته از سیمان سیاه به علت مقاومت در برابر رطوبت برای سیمان کاری رویه دیوار های داخلی و خارجی و نمای ساختمان و کف هم استفاده می شود. که عبارتاند از: مقاومت در برابر تابشهای شدید و بارشهای اسیدی به دلیل پوشش رویه آن از جنس رزین PVDF. لازم به ذکر است که این روش اجرا تنها در صورتی عملی است که بازشدگیها در نما دارای نظم باشند و امکان تیپ کردن قطعات سیمانی فراهم باشد. نکته مهمی را که باید در نظر بگیرید این است که در زمان انجام نمای سیمانی باید سعی کنید تا حد امکان این نما را در دمای محیطی 5 درجه سانتی گراد ایجاد کنید. اول اینکه از لحاظ کاهش مصرف انرژی کارایی داشته و و دوم اینکه بر روی فوم عایق امکان کاربرد انواع جزییات اجرایی به سهولت وجود دارد.

  • 2-1- قرارداد حاضر
  • واحد رنگ نما
  • سازگاری با محیط زیست
  • جزیی از یک فضای شهری

علیرغم نکات مثبت، به دلیل استفاده از موادی مانند سیمان یا دوغاب در ملات ساختمان کثیف می شود که نیاز به تمیز کاری دارد. آبشار یکی دیگر از انواع آبنما می باشد که با استفاده از سنگ و سیمان یک آبشار پیاده سازی می شود که آب به وسیله پمپ به بالا هدایت می شود و سپس از آبشار پایین می آید. سیمان سیاه یکی از پرکاربردترین انواع سیمان است و در ساخت ملات دیوار چینی، اندودکاری دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان ها بکار می رود. محدودیتها و مزایای نمای سیمانی: دیوار بنایی یا بتنی پوشیده شده با نمای سیمانی یک دیوار مانع است. نصب صفحات سیمانی: نصب صفحات سیمانی به زیر قاب، به دو روش خشک و تر، با استفاده از پیچ یا پرچ صورت میگیرد. نمای سیمانی عمدتا ماندگاری و دوام مناسبی دارند و در صورت ترکیب خوب و انتخاب یک مجری متخصص میتواند نیازها و خواسته های کارفرما و مالکین محترم ساختمان را تامین کند. پرسلان ها دوام و مقاومت بالایی دارند که باعث می شود پس از گذشت چندین سال از عمر نمای ساختمان همچنان پوششی جذاب و زیبا به نظر بیایند.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۱۸ دی ۱۳۹۸ | ۱۱:۵۱:۵۳ | نویسنده : مهندس معمار | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By 123blog.ir:.